Olcsó notebookok árusításába kezdtek a vezető gyártók<br/>

Vágólapra másolva!
Az asztali számítógépek után a hordozható modellek körében is megindult az árverseny, a nagyobb gyártók közül kettő egyidőben mutatta be 1000 dollár körüli notebookjait. A közepes felszereltségű eszközökkel a vállalatok szeretnének minél több új vásárlót megnyerni maguknak.
Vágólapra másolva!

A Hewlett-Packard két olcsónak számító notebookot is forgalomba hozott. A Pavilion kisebb teljesítményű modellje 1000 dollárba kerül, a tehetősebb vásárlók azonban 1300 dollárért megvásárolhatják a készülék nagytestvérét, amely gyorsabb processzorral, aktív-mátrix képernyővel és DVD olvasóval kapható.

Ugyanazon a napon a Dell is bemutatta új Inspiron notebookját, amely 1049 dollárért vásárolható meg a kereskedőknél. A két gyártó mellett hasonló lépésre készül az IBM és a Toshiba is. A vállalatok igyekeznek kedvező áron közepes felszereltségű modelleket forgalomba hozni, azt remélvén, hogy ezzel vásárlásra lehet buzdítani az alacsonyabb fizetéssel rendelkező fogyasztókat is.

Az IDC elemzője, Alan Promisel szerint a Dell notebookja sláger lesz a piacon, amit az alacsony ár mellett a jó felszereltségnek köszönhet. Az Inspiron 2500 700 MHz-es Intel Celeron processzort, 12,1 col átmérőjű aktív-mátrix képernyőt, 64 MB memóriát, 5 GB kapacitású merevlemezt és CD olvasót tartalmaz. A notebookhoz 12 vagy 6 hónap internethozzáférés is jár attól függően, hogy a vásárló az MSN-t vagy az AOL-t választja szolgáltatójául.

Promisel elmondta, jól érzékelhető a notebook piacon is az átlagárak lassú csökkenése. Az üzleti felhasználóknak kínált, teljes felszereltségű modellek ára mostanra 2000 dollárra esett, a fogyasztói piacra szánt notebookok pedig lassan átlépik az 1000 dolláros küszöböt.

(ZDNN)

Ajánló: