Syberia 2

Vágólapra másolva!
A tavalyi év egyik legkellemesebb meglepetése volt a Syberia című program, mely felélesztette Csipkerózsika álmából a kalandjáték műfajt. Szerencsére a Microids nem ül a babérokon, hanem a folytatás megalkotásán dolgozik.
Vágólapra másolva!

Aki végigjátszotta az előző részt, azt bizonyára nem érte váratlanul a folytatás fejlesztésének híre. Ugyan a csinos főszereplőnő megtalálta az elveszett menedzser urat, viszont számos kérdés, számos rejtély maradt megválaszolatlanul.

Nézzük a változásokat. Először is a játék dinamikusabb, akciódúsabb lett. No ne gondolja senki, hogy a második rész mondjuk az FPS kategóriába fog tartozni, de a főhősnek többször kell szembesülnie váratlan helyzetekkel, küzdelmekkel. Ezen felül a nyomozás során több személlyel is fogunk találkozni, illetve a környezettel is szorosabb kapcsolatba kerülhetünk.

A helyszínek, hogy úgy fogalmazzunk, havasabbak lettek, amiből következik, hogy többet kell a szabadban nyomoznunk, mint az előző epizódban. A főszereplő sokkal jobban el lesz vágva a külvilágtól, mint korábban, ami lényegesen megnehezíti a nyomozást. Hogy még jobban fokozódjék az elszigeteltség érzése, a hó egyre jobban fog hullani, amint haladunk előre a játékban.

Az első rész legutoljára felfedezett régiója Aralbad városa volt. A második epizód innen indul: a városból egy földalatti vasút segítségével utazunk a következő helyszínre, Romansbourgba. A város leginkább az előző részben megismert Valadilenehez hasonlítható, de ködös utcáin több érdekes ember sétálgat.

Romansbourg városában sok érdekes, megszemlélendő dologgal, illetve személlyel találkozhatunk, de egyből leköti figyelmünket a város felett dombon magasodó apátság. Amellett, hogy az épület pontosan idézi fel a kora középkor katedrálisainak komor hangulatát, a játék grafikai képességeiből is ízelítőt ad. A leginkább drámai hatást a fényviszonyok keltik - a gyertyák lángjai nemcsak imbolyognak, hanem a fényükben életre kelt árnyékok is folyamatosan változnak.

Jóval részletesebben kerültek kidolgozásra a karakterek, legyen szó mind a főszereplőkről, mind az egyéb figurákról. Kate például minden helyszínen új öltözéket visel. A helyszíneken feltűnő figurák közül számos rendelkezik valamilyen eltúlzott vonással, mely személyiségére utal. Az emberek mellett feltűnik egy leginkább a jegesmedvére emlékeztető lény is, mely hamar barátságot köt a főszereplőnővel.

Az előző résszel kapcsolatban bizonyos kellemetlenkedő személyek megjegyezték, hogy bizonyos rejtélyek nem igazán kapcsolódtak a játék történetébe. A folytatásban erre is odafigyeltek a fejlesztők: nem lesznek úgynevezett mellékvágány missziók, minden, egyébiránt több elemből felépülő rejtély közvetlen fog kapcsolódni vagy a cselekményhez, vagy a szereplőkhöz.

A Syberia tavaly tényleg megmozdított valamit a kalandjátékok műfajában, mely mozgolódásra már nagyon nagy szükség volt. Reméljük, hogy nem csak a második rész lesz a következő program, mely tovább élesztgeti a még azért mindig szendergő adventure kategóriát.

Rendszerkövetelmény: még nem ismert.