Egyre gyakrabban találkozhatnak a PC tulajdonosok olyan játékokkal, melyek egy másik platformon már belopták magukat a játékosok szívébe. Ezen programok sorába tartozik az Enclave című akciójáték is.


A bevezetőben említett platform az Xbox. A boxos változat szokás szerint remek grafikájával hódította meg a játékosokat, de akad két gyenge pontja is. Az egyik a nehezen elsajátítható irányítás, a másik pedig a játékosok réme, vagyis az, hogy nem volt lehetőség a játékállás elmentésére a szinteken. A PC-s változatot fejlesztő Starbreeze mindkét problémát igyekezett kiküszöbölni.

Lássuk magát a játékot. A történet egy hatalmas háborúról szól, melyet egy mágikus föld birtoklásáért vívtak. Vatar, a démon otthont keresett magának, és az Enclave világát szemelte ki. A lakosok azonban nem adták könnyen a földjüket, így egy hosszú és véres háború vette kezdetét. Vatar és csapatai már majdnem győzelmet arattak, mikor színre lépett a varázsló Zale, aki botjával egy nagy hasadékba börtönözte Vatart. A béke helyre állt, de az idők múlásával a hasadék kezdett bezáródni, és Vatar erői lassan elkezdtek visszaszivárogni a világba.

Ekkor lép be a képbe a játékos, aki mind a világos, mind a sötét oldal kampányát választhatja. Az első misszió során a feladat kiszabadulni a börtönből, melyben hősünk raboskodik. Ha a jók kampányát választjuk, akkor először egy lovag bőrébe bújva vághatjuk ki magunkat a börtönrendszerből. A lovag a közelharci fegyverek használatában jeleskedik, ami főleg a játék későbbi szakaszaiban jelent előnyt, mikor igen nagy pusztító erejű fegyvereket is találhatunk.

Mint arról már szóltunk, az Xboxos verzióban problémát jelentett az irányítás elsajátítása. Ami a PC-s játékot illeti, váltogathatunk harmadik és első személyű nézőpontok közt, és az utóbbit választva a harc irányítása jóval egyszerűbbé válik. A karakter többfajta vágást és ütést hajt végre, attól függően, hogy miként mozog, illetve milyen fegyvert forgat éppen. Nem elég csak az ellenfél felé suhogatni, hanem közel is kell kerülni hozzá, ami viszont avval a veszéllyel ját, hogy ő is eltalál minket.

A PC-s változatban már lehet játékállást menteni, de nem bárhol és bármikor. Vannak úgynevezett ellenőrző pontok, melyeknél a játékállás automatikusan elmentésre kerül, és ha véletlenül elhalálozik karakterünk, akkor a legutóbb meglátogatott ponttól folytathatjuk a kalandozást.