Jól fogytak a vistás PC-k a premier után

Vágólapra másolva!
Az új Windows bemutatója után látványos roham ugyan nem volt, de az amerikai üzletekben többszörösére nőttek a PC-eladások az operációs rendszernek köszönhetően, amiből főleg a drágább verzió kapós.
Vágólapra másolva!

Az év eleji pangás után 173 százalékkal növekedtek a PC-eladások az új Windows premierjének hetében a legnagyobb amerikai üzletláncoknál, ami 67 százalékos növekedést jelent az előző év ugyanezen időszakához képest - derül ki a Current Analysis piackutató cég adataiból. A Microsoft január 29-én éjjel dobta piacra az új operációs rendszer fogyasztói változatát, de akkor a vevők nem rohamozták meg a boltokat úgy, mint a korábbi Windowsok bemutatói alkalmával.

A mostani adatok azt mutatják, hogy a vásárlók inkább a Vista drágább verzióival ellátott gépeket keresik. Az új laptopok 67 százalékát a Windows Vista Home Premium változatával adták el, az újfajta, látványos grafikai elemeket felvonultató Aero felületet és a Media Centert nélkülöző Home Basic változat csak a gépek 16 százalékán volt. Az asztali gépeknél már nem ilyen nagy arányú, de még mindig jelentős az eltérés 59-33 százalékos aránnyal a Home Premium javára.

Az amerikai kereskedők számára a Vista épp egy olyan időszakban hozott fellendülést a PC-piacon, amikor pangásra számítottak. Az új Windows premierje ugyanis a Super Bowl, vagyis az amerikaifutball-döntő hetében volt, amikor inkább csak a nagy képernyős tévék fogynak jól. A Current Analysis az öt legnagyobb amerikai lánc, a Best Buy, a Circuit City, a CompUSA, a Staples és a Radio Shack eladási alapján állította össze jelentését, ám az elemzők szerint igazából a következő hat hónap forgalma alapján lehet majd következtetni arra, mennyire sikeres a Vista.