Mutassa meg, mire menne a Földön kívül!

civilization
Vágólapra másolva!
A világ egyik legnépszerűbb stratégiai játéka, a Civilization legújabb része már bolygónkon túlra kalauzol. A régi játékelemek most is visszaköszönnek, legfeljebb némileg új köntösben. A Beyond Earth így is baromi jó játék.
Vágólapra másolva!

A Beyond Earth hosszú órákra le tud kötni, megvan benne a "csak még egy kört" faktor. Aki játszott már valaha a Civilization-sorozat egy részével is, az tudja, hogy mit várjon. Összetett stratégiai játékot, amiben nem a gyorsaság számít, hanem tényleg átgondolhatjuk a döntéseinket. Mégis szinte minden pillanatban benne van a levegőben, hogy valamitől összeomlik a birodalmunk. Újdonságra azonban ne számítsunk. A Beyond Earthbe néhány kivételtől eltekintve szinte mindent a Civilization 5-ből emeltek át és öntöttek le némi űrmázzal.

Forrás: Origo

A Föld lakhatatlan

A játék története sablonos: az emberiség tevékenysége miatt a Föld szinte lakhatatlan. Az emberek bármire képesek, hogy a nyomortól és az éhezéstől elmeneküljenek. De csak néhány szerencsés jut fel az űrhajókra, amelyek egy idegen bolygó felé tartanak. Megérkezve pedig máris mi vehetjük kezünkbe az irányítást, hogy egy virágzó birodalmat építsünk. Az elején nem ismert államok közül választhatunk, hanem több lépcsőn keresztül specializálhatjuk kolóniánkat. Ez tehát némi újdonságot jelent, de a leszállóegység típusa vagy a telepesek képzettsége nem tűnik olyan meghatározónak a játék menetére, hogy fontos újításnak tekintsük.

Az új részben már több irányba is elindulhat a technológiák kutatása Forrás: Origo

Mint ahogy az új tech-web sem. Igaz, hogy a technológiák fejlesztése nem olyan lineáris, mint a megelőző játékokban, de egy idő után ugyanolyan monotonná válik. A játék egy igazi újdonsága azonban itt is szerepet kap.

Ami új színt visz az űrbe

A Beyond Earthben nem csak katonai erővel, kulturális fölénnyel vagy a régebbről ismert feltételekkel lehet nyerni. Számtalan új célt vezettek be a fejlesztők, amelyek sokkal összetettebbek, mint az előző részek befejezései. És már a játék első szakaszában, amikor még csak néhány egységünk van, és a gazdaságunk erőforrásai is minimálisak, el kell döntenünk, hogy melyiket valósítjuk meg. Megmentjük a Földön maradt embereket, vagy kapcsolatot keresünk egy idegen civilizációval.

Forrás: Origo

Bevezettek három affinitást (Affinities), amelyek a bolygóhoz való viszonyunkat határozza meg. Ez később az egységeink és városaink kinézetére is hatással lesz. Vagy az új bolygót tehetjük földszerűvé, vagy mi adaptálódhatunk a környezetünkhöz, és ezzel az emberi fajt tehetjük egészen idegenszerűvé. Az Affinitis-pontjaink elsősorban aszerint nőnek, hogy a technológiai hálónkon milyen irányban kezdünk el haladni. Érdemes gyorsan az egyiket közel maximumra fejleszteni, hiszen brutálisan erős egységekhez juthatunk így.

A fejlődés tehát itt is megfigyelhető az egységek kinézetében, csak nem épp az őskortól haladunk a modern eszközökig, hanem a földi katonák növeszthetnek csápokat idővel. Ez egészen érdekessé teszi a játékot.

Már most egy jó játék

Aki emlékszik még az előző rész megjelenésére, az tudja, hogy akkor sok baj volt még a játékkal, amit csak javításokkal és egy kiegészítővel tudtak rendbe tenni. A Beyond Earth azonban már így is nagyon jó játék, az újdonságok nélkül is mindenkinek ajánljuk. A régi játékosoknak azonban érdemes rögtön a rajongók kiegészítései között válogatni. Például a túl erősre sikeredett kereskedést lehet így gyengíteni, ami növeli a játékélményt.