Saját hitelkártyát mutatott be az Apple

Apple
PHOTO MOUNT, Symbolic picture: people silhouettes working on mobile devices, laptop, tablet, smartphone, computer, internet, apple, social networks, networked, network, communication, apple logo, | usage worldwide
Vágólapra másolva!
Végre hivatalosan is megerősítette az Apple, hogy saját gyártású tartalmakkal egy teljesen új videós streaming szolgáltatást indít. Amihez egyébként teljesen átalakította az Apple TV alkalmazást, és az azon belüli tartalomszolgáltatást. De a játékok rajongói is örülhetnek egy teljesen új előfizetéses modellnek.
Vágólapra másolva!

Újságok minden mennyiségben

Az első nagy bejelentés az Apple esti eseményéről az újságokat érintette. A vállalat eszközein eddig is lehetett digitálisan előfizetni különböző magazinokra, azonban ezeket most egy fedél alá hozza az Apple a News+ szolgáltatás keretében, amivel az ígéretek szerint az előfizető elképesztő mennyiségű tartalmat kap, viszonylag kevés pénzért.

Ez elsőre igaznak is tűnik: az Apple News+ előfizetési díja havi 9,99 dollár, és cserébe több mint 300 laphoz kapunk hozzáférést. Olyanokról van szó, mint a The New Yorker, a National Geographic, a Men's Health, a Washington Post, vagy épp a The Wall Street Journal.

Az Apple szerint, ha az összes elérhető magazinra elő szeretnénk fizetni, az évente 8000 dolláros kiadást jelentene, úgyhogy a 9,99 dolláros havidíj eléggé csábítóan hangzik. Ráadásul az egészhez egy teljesen újradizájnolt alkalmazás is jár, ami a lehető legjobb újságolvasási élményt nyújtja majd.

Az Apple News+ az első hónapban mindenki számára ingyenesen kipróbálható lesz, csak éppen azt nem tudni egyelőre, hogy nálunk mikor rajtol, mert egyelőre csak az Egyesült Államokban, Kanadában és Ausztráliában indul el, a többi országot későbbre ígéri a vállalat.

Ha hiányzott volna, itt az Apple saját hitelkártyája

Az Apple-re jellemző, hogy régóta fennálló piaci alapvetéseket igyekszik felrúgni, megreformálni. Most pedig Tim Cook vezérigazgató azt mondja, hogy ezt fogják tenni a hitelkártyák területén is, mégpedig a Goldman Sachs és a MasterCard támogatásával.

A vállalat célja, hogy egy olyan hitelkártyát dobjon piacra, aminek nincsenek extra költségei, alacsonyak a kamatai, kiváló jutalmakkal jár, és mellé még egyszerű okostelefonos alkalmazás is jön. És látszólag ezt teljesíti is az Apple Card névre keresztelt csoda: az Apple Wallet alkalmazásból percek alatt igényelhetünk egy kártyát, amit szinte rögtön el is kezdhetünk használni mindenhol, ahol egyébként is fizethetnénk az Apple Wallettel.

Emellé aztán igényelhetünk egy valódi, fizikai kártyát is, ami titániumból készül, de nincs rajta kártyaszám, sem lejárati dátum, CVV vagy aláírás, hanem minden adatot az Apple Wallet alkalmazás tárol.

Az ígéretek szerint az Apple Carddal (az Apple Payen keresztül) lefolytatott vásárlások után 2%-ot visszakapunk, ha pedig az Apple-től veszünk valamit, akkor rögtön 3%-ot. Ha viszont simán csak a fizikai kártyát használjuk, akkor be kell érnünk 1%-kal.

Válogatott játékélmény

A cupertinói cég bejelentett egy teljesen új videojátékos előfizetést is Apple Arcade néven. Ez nem egy játékstreamelős szolgáltatás lesz, tehát a játékokat továbbra is le kell töltenünk az App Store-ból, azonban egy fix havidíjért cserébe legalább 100 anyaghoz férhetünk hozzá. Ebből a szempontból tehát leginkább az Xbox GamePass rokonának tekinthető.

Az előfizetési díjért cserébe elérhető játékfelhozatalt az Apple szakemberei személyesen válogatják össze, így tehát vélhetően minőségi címekre számíthatunk, ráadásul a játékok egy jelentős része exkluzív lesz, más mobilis platformokon nem is jelenik meg.

Fontos, hogy az előfizetésért cserébe kapunk ingyenes, valamint fizetős anyagokat is, viszont reklámokkal vagy alkalmazáson belüli vásárlásokkal nem kell majd megküzdenünk. Ezen kívül mindegyik játék elérhető lesz iPhone-ra, iPadre, Macre és az Apple TV-re, és ott folytathatjuk az egyik platformon, ahol a másikon abbahagytuk.

Az árakról egyelőre nem esett szó, de az ígéretek szerint az Apple Arcade még az ősszel elérhető lesz több mint 150 országban.

A végső állomás a tévézésben

Az Apple készített egy új változatot a tévés alkalmazásából is, Apple TV Channels néven, ami egy helyen igyekszik összehozni a különböző tartalomszolgáltatók adásait. Korábban az Apple TV csak egyfajta gyűjtőközpont volt, ami ugyan tudott nekünk ajánlani műsorokat, de ha meg is akartuk őket tekinteni, akkor a külsős szolgáltató appjához irányított minket.

Ez mostantól nincs így: az Apple TV Channelsen belül egy helyen, egy alkalmazásból érhetőek például az Amazon, a Hulu, az HBO és a Showtime műsorai, valamint az Apple saját gyártású tartalmai. És persze csak azért kell fizetnünk, amit ténylegesen szeretnénk is, így tehát tényleg teljesen személyre szabottan állíthatjuk össze a csatornafelhozatalunkat.

Különösen azért nagy eredmény az Apple részéről, hogy egy tető alá hozta össze ezeket a szolgáltatókat, mert hogy egyébként bejelentették nekik rögtön a konkurenciát az Apple TV+ képében.

Saját gyártású filmek és sorozatok

Ahogy arra számítani lehetett (régóta pletykálják már), az Apple lerántotta a leplet a saját videós streaming szolgáltatásáról, aminek az Apple TV+ nevet adta. A saját gyártású tartalmakra összesen több mint 2 milliárd dollárt költenek majd el, mire ez az egész elindul, olyan alkotókkal és színészekkel együttműködve, mint Steven Spielberg, J.J. Abrams, Reese Whiterspoon, Jennifer Aniston, Steve Carrell, vagy éppen Jason Momoa.

Sajnos ennél többet nem tudtunk meg: a cég nem közölt információt arról, hogy milyen sorozatok vagy filmek érkeznek, még csak előzeteseket sem mutattak. Az biztos, hogy az Apple TV alkalmazást szeretnék a központba állítani, ahonnan nemcsak streamelhetjük, de le is tölthetjük a különböző műsorokat, hogy azokat akkor nézzük meg, amikor éppen ráérünk (elvileg még internetkapcsolat sem szükséges hozzá).

Az biztos, hogy hatalmas lesz a verseny, hiszen, habár a 2 milliárd dollár soknak tűnik, a Netflix ennek idén a sokszorosát fogja elkölteni saját tartalmakra.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!