Hátraszorult Nagy Tímea aranya

Vágólapra másolva!
Nagyot ugrott a magyar közszolgálati csatorna nézettsége az olimpia nyitóhetében, ennek ellenére az első magyar aranyat megszerző Nagy Tímea vasárnapi küzdelmét is magába foglaló műsort átlagosan sokkal kevesebben választották, mint a TV2-s Naplót, illetve az RTL Klubon futó aktuális filmet. Így összességében megmaradt a kereskedelmi műsorok fölénye - különösen Vágó István és a szórakoztató filmek vonzottak sok embert.
Vágólapra másolva!

Harmadával-negyedével emelkedett átlagosan az MTV nézettsége az athéni játékok első hetében, legtöbben, közel 1 millió 600 ezren, a pénteki megnyitót nézték, ami a hétköznapokat tekintve, ritka jó eredménynek számít a közszolgálati csatorna számára. A XXVIII. nyári olimpia első magyar aranyérmét kiharcoló Nagy Tímea párbajtőrdöntőjének élőközvetítését, majd az aznap esti híradót és a nyolc utáni olimpiai műsort a TV2-s Napló, illetve később az RTL Klub vígjátéka, a Csonthülye is megelőzte a nézettségi versenyben.

Az 1 millió körüli nézettséget hozó vasárnap esti sportbeszámolókat így hol az egyik, hol a másik kereskedelmi csatorna szorította a második helyre. Az MTV viszonylag jó eredménye tehát egyelőre elmarad a labdarúgó-Eb nézettségétől, igaz, később, további magyar vonatkozású döntő esetén, ez még változhat.

A vezető helyüket őrző kereskedelmi tévék programjai közül a nyáron megfogyatkozó saját gyártású műsorokat pótló szórakoztató filmek érdekeltek különösen sok embert. A teljes lakosság és a hirdetők számára fontos 18-49 év közötti nézők körében is az amerikai Columbo, illetve a szintén RTL Kubon vetített Csonthülye voltak a legnépszerűbb műsorok. Az olimpiai megnyitó az idősebbek körében kicsivel nézettebb volt, de az 50 alatti felnőttek közül is több mint 600 ezren választották. A papírformának megfelelően szintén kedvelt volt Vágó István műsora, a Legyen ön is milliomos, amely a húszas listán 5 helyet szerzett.

Jól mentek a TV2 műsorai is, amelyek közül, szintén megszokott módon, az Irigy Hónaljmirigy-show-ra kapcsoltak a legtöbben. A TV2 programjának tavaszi és őszi szezonhoz képest jó fogadtatása a nyár folyamán a két nagy kereskedelmi csatorna eredményének kiegyenlítődéséhez vezetett. Voltak olyan hetek, amikor egyes kategóriákban a TV2 az első helyet is megtudta szerezni, de fő műsoridőben a reklámozók által preferált 18-49 év közötti nézők körében az RTL Klub továbbra is biztosan tartja piacvezető pozícióját.

NoA műsor címeCsatornaDátumNézettség(AMR)Közönségarány(SHR%)
1.Columbo (am. krimisor.)RTL Klub08.11. szerda1 831 12545,9
2.Csonthülye (dél-afrikai vígjáték)RTL Klub08.15. vasárnap1 744 92038,1
3.XXVIII. nyári olimpiai játékok MTV

08.13. péntek

1 587 94040,6
4.Legyen ön is milliomos!RTL Klub08.11. szerda1 464 74443,4
5.A Nílus gyöngye (am. kalandfilm.)RTL Klub08.09. hétfő1 397 42434
6.Legyen ön is milliomos!RTL Klub08.09. hétfő1 394 15037,8
7.Irigy Hónaljmirigy ShowTV208.10. kedd1 375 47233,2
8.Mr BeanTV208.09. hétfő1 362 64331,9
9.Az elveszett világ (angol kalandfilm)TV208.12. csütörtök1 351 16535,1
10. Legyen ön is milliomos!RTL Klub08.12. csütörtök1 329 76939,2
11. Szeress most!RTL Klub08.11. szerda1 327 24934,6
12. Legyen ön is milliomos!RTL Klub

08.10. kedd

1 298 24338,3
13.MTV RoadshowMTV

08.10. kedd

1 281 79428,7
14. James Bond: Polip-ka (ang. kalandfilm)TV2

08.14. szombat

1 245 04231
15. Szeress most!RTL Klub08.12. csütörtök1 241 58831,5
16. AkltívTV208.09. hétfő1 240 46138,7
17. Legyen ön is milliomos!RTL Klub08.13. péntek 1 230 26733,9
18. Híradó esteMTV08.14. szombat1 200 32233,4
19.Szeress most!RTL Klub08.09. hétfő1 184 16027,7
20.A csendőr nyugdíj-ban (fr. vígjáték)RTL Klub

08.12. csütörtök

1 174 92329,4