Jézus helyett Télapóra kapcsolt a többség

Vágólapra másolva!
Jelentősen visszaesett szentestén a magyar tévék nézettsége, akik mégis úgy döntöttek, hogy képernyő előtt töltik az ünnepet, többségükben könnyed vígjátékokra voltak kíváncsiak.
Vágólapra másolva!

Több százezerrel csökkent minden nagyobb tévécsatorna nézettsége december 24-én a késődélutáni, illetve esti műsorsávban. A szenteste napján - a péntekenként szokásos vetélkedők és sorozatok helyett - sugárzott ünnepi műsor nagy része a kereskedelmi csatornákon egymás után sorjázó karácsonyi témájú amerikai vígjátékokból, a köztévén pedig főleg komolyabb hangvételű műsorokból állt.

A nap nyertese az RTL Klubon este fél nyolctól adott Kutyák és macskák című tengerentúli komédia volt másfélmilliós közönséggel. A TV2-n hasonló időben látható Oltári vőlegény-t 1 millió 200 ezren választották, míg az MTV által kínált karácsonyi dalok, illetve a Sabrina című amerikai romantikus vígjáték messze lemaradtak a versenyben.

A legnézettebb műsorsávon kívül is az RTL Klub nyert, sokan választották az öt előtt kezdett Rabold el a télapót című, szintén amerikai vígjátékot, amely a közcsatornán vetített Franco Zeffirelli-féle A Názáreti Jézus-sal ment szemben. A foglyul ejtett télapóról szóló filmet 1 millió 200 ezren, a négyrészes olasz-angol filmdráma aznap sugárzott epizódját feleannyian sem, 516 ezren választották. Ez jóval kevesebb a TV2-n ekkor futó amerikai komédia, a Hatalmas aranyos nézettségénél is, amely meghaladta a 800 ezret.

Forrás: RTL Klub
Dick Van Patten, mint elrabolt télapó

Az éjféli mise idején sem fordult meg a helyzet. Az MTV Vatikánból adott egyórás közvetítését ugyan több mint 400 ezren figyelték a képernyők előtt, de a kereskedelmi csatornák részben párhuzamosan vetített amerikai vígjátékait, a Drága Papá-t (TV2) valamint a Leopold és Kate-et (RTL Klub) átlagosan félmillióan, illetve közel 800 ezren választották. Különösen a fiatalabb nézők közül tartották sokan hanyagolható programnak az MTV adását. Az ötven év alatti felnőtteket tekintve a II. János Pál által celebrált szertartást 120 ezren figyelték, vagyis a szentmise magyar tévés közönségének majd háromnegyede az idősebbek közül került ki.

A hétvégén, karácsony napjaiban módosult a televíziók nézettségi versenye, és a 24-i csökkenés után ismét megnőtt a tévézők száma. A szombat nyertes műsora a TV2-s Megasztár volt, míg vasárnap a Neveletlen hercegnő című újabb amerikai vígjáték aratott az RTL Klubon. Karácsony másnapja az MTV-nek is jól sikerült, ekkor sugározta a héten legnézettebb műsorát, a máskor is népszerű Névshowr-t.