A VIVA-csoport a Viacom része lett

Vágólapra másolva!
Miután az MTV anyacége, a Viacom felvásárolta a VIVA csoportot, az MTV Networks Europe a magyar ifjúsági médiában is vezető szerephez jutott. A VIVA csatornák az MTV Networks Europe tagjaiként működnek tovább, a Viacom cégcsoporton belül.
Vágólapra másolva!

A magyar VIVA is élvezi a világ legnagyobb, több mint 400 millió háztartásába eljutó média és szórakoztató vállalatcsoportjának támogatását és hasznosíthatja annak tapasztalatait. A Viacom portfóliójába tartoznak, többek között az MTV, a VIVA, a VH1, a Nickelodeon, a Spike TV és a Comedy Central csatornák.

Bár a két vezető zenetévé-márkának közös a tulajdonosa, továbbra is párhuzamosan és egymástól függetlenül működnek tovább Magyarországon: az anyacég, márkastratégiája szerint ugyanis, mindkét márkát megtartja, és tovább erősíti azokat. Az MTV European angol nyelvű műsorát Londonban szerkesztik, míg a magyar VIVA műsorát továbbra is csak a hazai piacnak készíti a magyar zenetévé csapata.

A magyar zenetévé, a londoni központú MTV Europe Emerging Markets csoporthoz tartozik, amelyet Dean Possenniskie, a csoport alelnöke irányít. Az MTV stratégiája előtérbe helyezi a helyi döntéshozatalt és a decentralizációt. A VIVA csapata változatlan szervezeti felépítéssel folytatja munkáját Málnay B. Levente vezérigazgató irányításával.

Dean Possenniskie, az MTV Networks Emerging Markets csoport vezérigazgatója és alelnöke hozzáfűzte: "Az MTV Europe közép- és kelet-európai csatornái jelentős fejlődés előtt állnak. A magyar VIVA betagozódása egyértelműen erősíti a csoportunkat: nagy várakozással tekintek a közös munkánk elé Leventével és csapatával. Együtt dolgozunk az újabb sikerekért Magyarországon, illetve az egész régióban".

2006. január 1-től a VIVA Televízió veszi át az MTV Europe, a VH1 Europe, a Nickelodeon és saját csatornájának kábeldisztribúciós tevékenységét Magyarországon. A VIVA kábelértékesítési tevékenységét az HBO tartotta kézben ez idáig. Az MTV és a VH1 csatornáknál a Zone Vision képviselte az értékesítést, a Nickelodeon kábel-sales tevékenységét az Art Nexus végezte. A jövőben a Magyarországon fogható összes MTV Networks csatorna kábeldisztribúciója egy kézbe kerül a VIVA Televízió kereskedelmi osztályán. Az értékesítést Hajdu Zoltán vezeti, a kábel marketing tevékenységet Czuczor Kinga irányítja.

2006. január 1-től a VIVA képviseli Magyarországon az MTV European csatornát a hirdetők és a sajtó felé is. Az MTV hirdetési felületeinek értékesítését a magyar zenetévé kereskedelmi osztálya veszi át, a sajtókapcsolatokat pedig a marketing osztály. Az MTV European hirdetési felületeit eddig a GO Media értékesítette Magyarországon.

"Nagy elvárásokkal és bizalommal tekintünk a jövőbe. Mostantól a rendelkezésünkre áll az a know-how, amely az MTV-t a világ elsőszámú ifjúsági szakértőjévé tette és ez óriási lendületet ad a csatornánknak, amely az 1997-es alapítás óta töretlenül fejlődik. E mellett, egy egyedülálló ifjúsági, tematikus csatorna portfoliót képviselünk Magyarországon. Egyrészt a teljes zenetévés piac hozzánk tartozik, másrészt nagy lehetőséget látunk a Nickelodeon hazai fejlesztésében, amely méltán Amerika első számú gyerekcsatornája" - kommentálta a változásokat Málnay B. Levente, a VIVA vezérigazgatója.