Csökkentek a televíziós reklámbevételek

Vágólapra másolva!
Tovább csökkentek a televíziós reklámbevételek tavaly Magyarországon. A visszaesés hat százalék volt előző évhez képest, a teljes televíziós reklámtorta így 45,6 milliárd forintra zsugorodott.
Vágólapra másolva!

Tavaly összességében tovább csökkentek a reklámbevételek, több mint hárommilliárd forinttal, 45,6 milliárd forintra zsugorodott a reklámtorta. A visszaesés üteme a megelőző évhez képest azonban lassult: amíg 2012-ben 11 százalékos volt a csökkenés, addig 2013-ban összességében 6 százalék. Az összes reklámbevételen belül a klasszikus reklámszpotokból származó bevételek minimálisan, kevesebb mint 4 százalékkal estek.

A kábeltelevíziók reklámbevételei 4 százalékkal növekedtek 2013-ban: a szektor összbevételének 31 százalékát, mintegy 14 milliárd forintot ezek az adók adták. Ezzel párhuzamosan azonban a földi sugárzású adók piacán 10 százalékos volt a visszaesés – derült ki az EY és a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesületének (MEME) közös éves jelentéséből.

A reklámtortán belül nőttek a reklámszpotokból származó bevételek, 95 százalékra emelkedett arányuk, meghaladva a 43,3 milliárd forintot.