Este nyolckor nyílt az olló, meglépett az RTL Klub

Éjjel-nappal Budapest
Vágólapra másolva!
A nap négy legnézettebb műsorát az RTL szállította, a Tények legalább teljes lakosságban az Éjjel-nappal Budapest elé került. A közmédia a Kisvárosi doktorban és Gundel Takácsban bízhat.
Vágólapra másolva!

Mai médialiftünkben lefelé szánózik Elek Ferenc a Munkaügyekkel, ugyanis a Duna TV-n futó sorozat tegnapi adása csak 1,7%-kal ment teljes lakosságban, az ötven alatti felnőtt nézőknél azonban csak 0,7%-ot tudott, ami igen kevés. Friderikusz Sándor ment már felfelé is, de most lefelé mutató nyilat kap, hiszen a Nielsen mérése szerint a 18-49-es kereskedelmi célcsoportból csak 440-en nézték a Friderikusz című műsort az ATV-n, ez 0%-os share. 18-59-ben is csak halovány 0,2%-ot tudott, teljes lakosságban 1,6-ot, ami már valamivel szebb.

Felfelé megy most Jennifer Aniston, hiszen a Jóbarátok összeállnak: a rajongók 12 éve várnak erre az eseményre, de a sorozat 2004-es fináléja óta nem sikerült összeterelni a hat szereplőt egyszerre, egy helyen, sőt, három is csak nehezen jött össze. A hírről itt olvashat.

Szulejmánnak megint behódolt a magyar

Január 13-án a magyar tévézők kedvence újfent a Barátok közt volt, 1 millió 19 ezren választották esti szórakozásnak, közel 23%-os közönségaránnyal ment a szappanopera. Az első négy helyen az RTL Klub terpeszkedik (Híradó, Fókusz, Szulejmán), csak a Tények tudott az Éjjel-nappal Budapest elé kerülni a TV2 kínálatából. A Jóban Rosszban bő 600 ezret hoz, ezt nyilván meg kell erősítenie az épp nagy átalakulásban lévő TV2-nek, ha tényleg a piacvezetői pozíció megszerzése a cél.

Nézzük a görbéket! Reggel azt látjuk, hogy belekezd az M1, fél kilencig erős, utána leesik 5% alá. A Mokka nyeri műsorsávját, majd a Duna TV-n időznek sokan, főleg, akik ráérnek hétköznap délben tévézni.

Forrás: Origo / Nielsen

Délután teljes lakosságban masszív a TV2, az új vezérigazgatónak ezzel a sávval nincs sok baja, mert a magyarok nagy része rászokott arra, hogy délutánonként szappanoperát nézzen – és épp a TV2-n. A Story Extra közepétől ível felfelé az RTL Klub görbéje.

Forrás: Origo / Nielsen

Este látjuk, hogy a TV2 méltó ellenfele az RTL Klubnak a teljes lakosságban egészen a szappanopera végéig, utána nyílik az olló. És mivel a töréspont este 8 körül van, az RTL Klub viszi az egész estét is, még a Házon kívül is szépen teljesít, bőven nyeri sávját.

Forrás: Origo / Nielsen

Alább a január 13-i, tíz legnézettebb hazai csatorna: az RTL Klub fórja inkább 18-49-ben és főműsoridőben jelentős, itt nem annyira. Az M1 4,1 százalékon áll, befért még a top 10-be a SuperTV2 is.

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.