Már régóta ismert, hogy amikor az agy felismer bizonyos szagokat, az érzelmeket valamint kapcsolódó emlékeket, helyszíneket, embereket idézhet fel az emlékezetben. A legtöbb illat mögött többféle illatanyag-molekula van jelen egyszerre, és szaginger esetén minden illatanyag-molekula-típus különböző receptorokat aktivál.
A parfüm ötletgazdája, Katia Apalategui az emberi szagok reprodukálásáról szóló elméletét a francia Havre Egyetemmel kooperálva tudta megvalósítani. "Az elhunyt személy ruhájának felhasználásával –amely mintegy száz illatmolekulát tartalmaz – az illetőre jellemző illat négy nap múlva parfüm formájában reprodukálható” – nyilatkozta az egyetem egyik munkatársa anélkül, hogy az új technológia részleteit elárulta volna. Az erős érzelmi töltetet kiváltó üvegcse 560 euróba (nagyjából 171 ezer forint) kerül.
Ezzel szemben ír kutatók olyan parfümöt fejlesztettek ki, amely annál illatosabbá válik, minél jobban megizzad a használója. A rendszer alapelve, hogy a benne lévő aromák nedvességgel érintkezve szabadulnak fel, tehát ha a használó elkezd izzadni, a kellemes illatanyagok veszik át a szerepet a kellemetlen testszagoktól.
A pontos működési elvet a belfasti Queen University vegyészei dolgozták ki; a szagtalan, ionos parfüm a folyékony sóra hasonlít. A tanulmány szerzője, Nimal Gunaratne a BBC Newsnak elmondta, hogy a mérések alapján az illat nem párolog el gyorsan a bőrről. Azonban a só és az illatmolekulák közötti kapcsolat (azaz az illatosított ionos folyadék) eltüntethető vízzel.