Előzetes: Kanadai Nagydíj

Vágólapra másolva!
Az idei Forma-1-es szezon félidejéhez érkezik a hétvégén Kanadában, ahol kétségkívül a Renault világbajnokát, Fernando Alonsót tartják a favoritnak. Igen ám, de a tavalyi verseny is megmutatta, a Circuit Gilles Villeneuve mindig tartogat meglepetéseket.
Vágólapra másolva!

Az egykori F1-es pilóta nevét viselő versenypálya részben utcai ring, mely a mesterségesen kialakított Ile Notre Dame szigeten fekszik a St. Lawrence folyón. Mivel versenyzésre szinte alig használják a pályát, a versenyhétvégék első napjain mindig hatalmas por fogadja a csapatokat, mely igencsak megnehezíti számukra a gumiválasztást.

Hogy minimális legyen a légellenállás, a csapatok a lehető legkisebb leszorító erőt alkalmazzák, így a mechanikai tapadás mindennél fontosabb. Azok, akik erős motorral rendelkeznek, anélkül futhatnak nagyobb leszorító erővel, hogy sebezhetővé válnának az egyenesekben. Éppen ezért az erős motorok komoly előnyt jelenthetnek majd a hétvégén.

A hosszú egyenesek végén elhelyezkedő lassító sikánok kemény feladat elé állítják a fékeket: a csapatok maximális hűtést alkalmaznak, míg vélhetően lágy keverékű abroncsokkal operálnak majd, hogy teljesíteni tudják az előírt versenytávot.

Időjárás

Bár szórványos zivatarokra is számítani lehet, mérsékelt meleg, és napos idő várható a hétvégén Montrealban. Az enyhe, általában azonos irányból érkező széllökések megkönnyítik majd a szakemberek életét, hiszen nem lesz gond az autók megfelelő beállításainak megtalálásával.

Abroncsok

Annak ellenére, hogy mindenki a maximális mechanikai tapadásra törekszik, a gyors egyenesek miatt a csapatok nem használhatják a legpuhább gumikat, ugyanis azok könnyen megsérülhetnének a hatalmas erőhatások következtében: éppen ezért valószínűleg a puhább termékcsalád keményebb összetételéből fognak kikerülni a hétvégén bevetésre kerülő gumik. A valószínűsíthető három kiállásos stratégiákkal a csapatok megkímélhetik a lágyabb keverékű abroncsaikat, ám akár hátrányba is kerülhetnek a merészebb istállókkal szemben.

Stratégia

Kanada mindig tartogat meglepetéseket, így a stratégiát abszolút rugalmasan kell kialakítani, hiszen minden attól függ, mekkora a forgalom a pályán, és mikor küldik be a biztonsági autót - mert valószínűleg lesz ilyen. Az egy kiállással operáló csapatok versenyzői akár több helyet is előre léphetnek, azonban nagy a veszélye annak, hogy beragadnak az előttük autózók mögé, mellyel végleg elbúcsúzhatnak a dobogós helyektől. Lesznek olyanok, akik három kiállással próbálkoznak: ők gyorsak lehetnek a nagy forgalomban, és akár az élen is maradhatnak, ám mégis a legvalószínűbb a két kiállásos taktika.

Feltehetően azok a csapatok választják majd a három kiállást, melyek attól tartanak, hogy a puha gumikeverékek nem bírják ki a három etapot, vagy a fékek, illetve a motorok megbízhatósága miatt aggódnak. Ezekre a versenyzőkre érdemes lesz majd odafigyelni az időmérőn, hiszen rendesen megkavarhatják a sorrendet.

Következtetés

A hétvége felettébb érdekesnek ígérkezik, hiszen az három élen álló csapat közül bárki megszerezheti a futamgyőzelmet. A Ferrari vajon be tudja fogni a Renault-t? A McLaren javítani tud az elmúlt futamokhoz képest? Ilyen, és ehhez hasonló kérdések merülhetnek fel a hétvégi futam előtt.

Mivel van némi esély az esőre, a csapatoknak úgy kell kialakítaniuk stratégiájukat, hogy azt könnyen módosítani tudják a verseny közben. A hirtelen zivatarok teljesen felboríthatják az erősorrendet.

A hétvége egyik nagy meglepetése lehet a Honda, ugyanis nem kizárt, hogy versenyzőik felállhatnak majd a montreali dobogóra.