A Washington University kutatói egy 14 éves fiúval, és a Space Invaders nevű, kétdimeziós videojáték-klasszikussal tesztelték le a technológiát. A hetvenes években írt, de ma is népszerű programban a játékos a képernyő alján lévő űrhajót irányítja, s a fentről négyzet alakban érkező szörnyeket kell kilőnie, elkerülve azok támadását.
A Fox News beszámolója szerint a tesztben részt vevő tinédzser fiú fejébe - epilepsziás tüneteinek kezelése kapcsán - korábban egy agytevékenységét folyamatosan monitorozó implantátumot ültettek, s a kísérlet során ezt az eszközt csatlakoztatták egy számítógéphez. Ezt követően a kutatók arra kérték a fiút, mozgassa a kezét, beszéljen és gondoljon különböző dolgokra: ezalatt monitorozták agyhullámait, s a PC-n beállították, melyik mozdulathoz melyik kibocsátott jel tartozik. Miután a játék irányítását "bekonfigurálták", a tinédzser joystick vagy billentyűzet használata nélkül, agyhullámain keresztül is képes volt vezérelni játékbeli űrhajóját.
A tesztelő fiú végül a játék több pályáját is képes volt megnyerni a gondolatokkal történő vezérléssel. A kutatók elmondása szerint hasonló kísérletet néhány éve négy felnőtt tesztelővel is elvégezték, a tinédzser fiú azonban sokkal ügyesebben tudta irányítani a képernyőn mozgó űrhajót idősebb társainál.