120 ezer régi Swiftet hív vissza a Suzuki

Vágólapra másolva!
A Magyar Suzuki visszahívja az Esztergomban gyártott, 1997. és 2002. október 1-je között készült Swifteket. Az ok: a magyar gyártmányú első lengéscsillapítók rozsdásodása miatt a keréktartó csonk leválhat a csillapítóról, és a gépkocsi mozgásképtelenné válhat - erősítette meg az MTI értesülését szerdán az egyik Komárom-Esztergom megyei márkaszerviz tulajdonosa.
Vágólapra másolva!

Forrás: Suzuki

"A hiba a lengéscsillapító cseréjével teljesen elhárítható, a beavatkozást azonban házilag nem lehet elvégezni. Ha szükséges, a márkaszerviz japán alkatrészre cseréli mindkét lengéscsillapítót, csavarjaikkal együtt. A munka időtartama körülbelül két óra" - tette hozzá a névtelenséget kérő szakember.

Ruska Viktória, a vállalat kommunikációs igazgatója közölte az MTI-vel, hogy az átvizsgálás csak Magyarországon 124 375 Swiftre terjed ki. A gyár levélben értesíti a forgalmiba bejegyzett tulajdonosokat, hogy keressék fel a megjelölt márkaszervizt. A vizsgálathoz nem szükséges a szervizkönyv, nem számít a garanciaidő lejárta sem, egyedül az értesítő levelet kell bemutatni.

A kommunikációs igazgató kiemelte, hogy a hibát a Suzuki folyamatosan végzett utólagos minőség-ellenőrzése derítette fel. A vállalat a biztonság melletti elkötelezettségét azzal igyekszik bizonyítani, hogy az összes érintett autón, köztük a tíz évnél idősebbeken is, térítésmentesen elvégzi a vizsgálatot. A Suzuki tudomása szerint a most feltárt hiba eddig semmilyen személyi sérüléssel járó balesetet nem okozott. A szokatlan méretű visszahívási akcióról elsőként beszámoló totalcar.hu internetes oldal értesülése szerint a problémás alkatrészeket a pár éve felszámolt Berva Finommechanikai Rt. készítette. A lengéscsillapító az első kerekek leszerelése nélkül is azonosítható, a kifelé néző oldalon "BERVA EGER HUNGARY" felirat szerepel.

Internetes alkatrészáruházakban jellemzően 20 ezer forint körüli összegért kapható egy darab első lengéscsillapító. Ha az összes érintett jármű mindkét lengéscsillapítóját kicserélik, ez Magyarországon közel ötmilliárd forintos kiadást jelenthet a Magyar Suzuki Zrt.-nek.