Marketingfőnök nélkül maradt a Nokia

nokia lumia 920
Vágólapra másolva!
Ilari Nurmi szeptemberben még a Nokia legújabb, Windows Phone 8 operációs rendszert futtató készülékeit mutatta be, ma viszont már nem dolgozik a cégnél. Okostelefonos stratéga és marketingvezető nélkül maradt a finn gyártó.
Vágólapra másolva!

Elhagyta a Nokiát Ilari Nurmi, a termékek marketingjéért és a cég okostelefonos stratégiájának kidolgozásáért felelős igazgatóhelyettes. A Nokiával való szakítását Nurmi e-mailben megerősítette a Reuters hírügynökségnek, arról azonban nem nyilatkozott, hogy a felmondást maga választotta vagy elbocsátották. A cég sem fűzött kommentárt az igazgatóhelyettes távozásához.

Forrás: AFP/Getty Images/ Spencer Platt
Elhibázott marketing kísérte az új Lumiák bemutatását

Nurmi utolsó sajtószereplésére szeptemberben került sor, amikor a Nokia következő generációs, Lumia 920-as okostelefonját mutatta be. A Windows Phone 8 operációs rendszert futtató készülék az új mobilos Windowst futtató csúcskészülék lesz. A bemutató mégsem volt sikeres, a befektetők hiányolták a konkrétumokat a sajtóbemutatóról: nem derült ki mennyibe fog kerülni a készülék és mikortól lesz kapható.

A Nokia számára rendkívül fontos lenne a Lumia telefonok sikere, ám egyelőre az okostelefonpiac jelentéktelen ötödik vagy hatodik szereplője. A cég, amely valaha a világ legnagyobb mobilgyártója volt az elmúlt 18 hónapban hárommilliárd eurónyi veszteséget halmozott fel.

Dombnak felfelé focizik a Nokia

A Nokia szoftverszállító partnerének a Microsoftot választotta, amelynek Windows Phone operációs rendszere az okosmobilok három százalékát működteti. A cégnek olyan óriások mellett kellene labdába rúgnia, mint a 25 százalékos piaci részesedéssel rendelkező iOS, amely az Apple rendszere, vagy a Google szoftvere, amit az okosmobilok 66 százalékán lehet megtalálni.

Az új Lumia készülékek bemutatása marketing szempontból sem volt sikeres. Az első reklámok alkalmasak voltak a nézők félrevezetésére, ezért a telefon forradalmi fényképezőgépe vagy szuper kijelzője helyett a bemutatót követő beszélgetések az elbaltázott reklámokról szóltak.