Igen különös dolog történt 21.50-kor a tévében

Vágólapra másolva!
Csütörtök este a kézilabda-mérkőzés vége felé az M1 megelőzte nézettségben, teljes lakosságban az RTL Klubot és a TV2-t: ilyen mostanában igen ritkán történik. Napi számok.
Vágólapra másolva!

Mint az alábbi ábrán látható, csütörtök este az RTL Híradó teljes lakosságban 18.40 körül előzte meg az addig vezető Tényeket, de a TV2 az időjárásra sokan visszakapcsoltak a TV2-re. Az Éjjel-nappal Budapest felétől már egyértelműen az RTL Klub vezetett, de a Barátok közt után jelentősen nőtt a női kézilabdát közvetítő M1 közönségaránya, annyira, hogy a meccs vége felé már ez lett a legnézettebb tévé, legalább időlegesen.

Forrás: Nielsen Közönségmérés

A napi átlagokat vizsgálva látható, hogy a TV2 teljes lakosságban nyert, de 18-49-ben és 18-59-ben már az RTL Klub győzött, amely amúgy is inkább csak a főműsoridőre koncentrál. Az M1 7,6 százalékot ért el, szokás szerint a sport dobott rajta egy kicsit, a retrós M3 stabilan hozza az egy százalékot. A két mért hírcsatorna esetében az ATV átlagosan hozott, az Echo tévé 0,1 százaléka viszont igazán nem nevezhető jelentősnek.

Forrás: Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

Az első grafikonon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez az szám, annál jobban örülnek a műsokészítők és a csatorna vezetői.

A táblázat az adott tévétársaságok egész napi átlagos közönségarány adatait mutatja. Arról árulkodik, hogy a teljes lakosság, a 18-59, vagy a 18-49 éves korcsoportból aznap tévét nézők hány százaléka nézte az adott csatornát. Minél nagyobb a szám, annál népszerűbb a csatorna az adott célcsoportban.

Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a Közmédia számára, a 18-49 éves kereskedelmi célcsoport az RTL-nek, míg a 18-59 évesek csoportja a TV2-nek fontos, ezért három napon belül mindhárom nagy csatorna kedvenc célcsoportjára sor kerül itt az Origón.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.