A lemezen található nyolc dal mindegyikét Subicz Gábor szerezte, ez alól csak az utolsó, a Cavatina című bónuszdal kivétel, amely Rossini A sevilla-i borbély című operája egyik részletének átirata. A One Bigband Piece-nek pedig Carl Nielsen Three Piano Pieces című darabja volt az alapja.
Subicz Gábort sokan a PASO-ból, az Erik Sumo Band-ből és más hazai pop- és alternatív zenekarok révén ismerhetik, de több jazzformációban is közreműködött már. A MAO-ban zenészként és zeneszerzőként tizenegy éve van jelen.
"Nagyon fontos állomás az életemben,
elsőként jelenik meg olyan album, amit teljes egészében én írtam
és nagyon nagy öröm és megtiszteletés, hogy ez a fantasztikus zenekar, a MAO játssza a darabjaimat. A Modern Art Orchestra amúgy is a zenészségem fő élettere, úgyhogy kézenfekvő volt, hogy lesz előbb-utóbb egy ilyen lemez, és rendkívül boldog vagyok, hogy létrejött. Nagyon remélem, hogy ez egy hosszú sorozat első darabja" – mondta Stubicz Gábor a lemez készítéséről.
Magát a The Mind's Ear-t pedig úgy jellemezte, hogy
egy különleges, jazz big band soundtrip furcsa formákkal és ismerős, de ritkán hallott ritmusokkal Európa egyik legjobb zenekarától"
Hozzátette, hogy itthon nagyon kevés big band van, úgyhogy minden ilyen lemez ritkaságnak számít.
Stubicz Gábor a lemez címével kapcsolatban elmondta, hogy a zeneszerzés számára a rajzoláshoz vagy a festéshez hasonló: "Gyakran képek, furcsa terek vagy felületek jelennek meg a fejemben, mielőtt a zene nyelvére lefordítom a látottakat. És bár az érzékelés módja nagyon sokban különbözik, az érzés ami egy vizuális élmény vagy egy építészeti tér nyomán keletkezik az emberben, gyakran nagyon hasonló, mint amit zenehallgatás közben élünk át. Pontosan ezért írtam ezt a lemezt, ez érdekelt, hogy hogyan lehet emberként
megélni ezt a kapcsolódási pontot aközött amit látunk és amit hallunk"
Fekete-Kovács Kornél, a Modern Art Orchestra művészeti vezetője pedig így jellemezte Stubicz Gábor lemezét: "Munkáiban a legmagasabb fokú tanúbizonyságát adja annak, hogy az út, amin jár pontosan az az út, amit a Modern Art Orchestra megalakításakor akkori zeneszerző társaimmal célul tűztünk ki. Szerzeményei és átdolgozásai nagyszerűen lavíroznak a különböző stílusok között, hangszerelései ötletesek".
Elmondta, hogy alapvetően bármelyik megfelelő tudással rendelkező, kreatív alkotó élhet azzal a lehetőséggel, hogy zenét ír a MAO-nak, amivel sokan éltek is az elmúlt 12 évben, mióta a big band létezik.
A közeljövőben pedig több különleges lemez várható.
"Oláh Szabolcs, Cseke Gábor es Ávéd János szintén szerzői lemezzel készülnek, illetve nekem is összegyűlt egy albumra való szerzeményem, amely rövidesen napvilágot lát majd. Szirtes Edina Mókus kívülről szemlélte a zenekar működését, miközben megérintette az a kihívás, hogy mit is jelent egy ilyen formacióra komponálni. A MAO-nak írott szerzői lemezének befejezésén dolgozik éppen" – mondta Fekete-Kovács Kornél.
A big band emellett készül egy, a kortárs klasszikus zenei repertoárjukat összefoglaló albummal, valamint legújabb produkciónk, a Bartók: Tizenöt magyar parasztdal átdolgozásán is dolgoznak.