Nagy újítás a Dacia megfizethető villanyautójánál, a magyar vásárlók is jól járnak

Dacia Spring Extreme
Vágólapra másolva!
Új motor jelent meg a Springhez, de csak a szintén új Extreme csúcsfelszereltséggel lehet rendelni.
Vágólapra másolva!
Kevesebb mint kétéves pályafutása alatt eddig 100 ezer példányban fogyott a Spring Európában, a vásárlók háromnegyede magánszemély volt Forrás: Dacia

A Brüsszeli Autószalonon mutatkozott be a Dacia Spring új csúcsváltozata, az Extreme, amely a korábban 80 százalékos arányban választott Expressiont váltja a kínálatban, azonos kényelmi felszereltséggel. Kívülről a bronzszínű tükörházak, tetősínek, csomagtérfedél-díszek és felniközepek, valamint a topográfiai mintás matricák különböztetik meg az újdonságot a megmaradt, alapszintű Essential kiviteltől, és megjelent egy új, palakék fényezés is hozzá.

A 20 lóerős teljesítménynövelés tovább növelheti az elektromos miniautó eladásait Forrás: Dacia

Eddig a Spring felszereltségtől függetlenül csak a 44 lóerős, 125 Nm nyomatékú villanymotorral volt elérhető, amivel 19,1 másodperc alatt gyorsult fel 0-100 km/h-ra, a végsebessége pedig mindössze 125 km/h volt.

A közel másfélszer erősebb, 65 lóerős motor várhatóan drasztikusan javítja majd az egy tonnánál könnyebb miniautó menetteljesítményeit,

de még nem tudni, hogy mennyivel.

Belül is megjelennek a bronzszínű díszítések, még az üléskárpitokat is ilyen cérnával varrják Forrás: Dacia

Egyelőre csak annyit árult el a Dacia, hogy a változatlanul 26,8 kWh-s akkumulátorral a csúcsváltozat

WLTP hatótávolsága 230-ról 220 km-re csökkent.

Az erősebb motorhoz új, egyfokozatú erőátvitel is tartozik, ami állítólag javítja fékezéskor az energia-visszatermelést, és megduplázza az első kerekekre jutó nyomatékot.

Nyugat-Európában a január 17-től rendelhető Spring Extreme felára 1500 euró az Essentialhöz képest, amiből arra következtethetünk, hogy Magyarországon kb. 9,7 millió forintba fog kerülni.