A keresőoptimalizálás jövője: SEO trendek 2024-ben

Vágólapra másolva!
Az internet népe mindig előre vetíti az apokalipszist. Így nem meglepő, hogy minden évben néhány szakértő azt mondja, hogy a SEO-nak vége. A mesterséges intelligencia, a hangalapú keresés és a folyamatosan fejlődő SERP térnyerésével pedig nehéz megjósolni a jövőt.
Vágólapra másolva!
Forrás: marketing-consulting.hu

De bármi is legyen, a vállalkozások mindig azt akarják majd, hogy a közönség megtalálja őket. Ebben a cikkben összegyűjtöttünk néhány jóslatot a jövőbeli SEO-trendekről Perger Tamás, a Marketing Consulting Kft. ügyvezetőjének segítségével, hogy a keresőoptimalizálás erőfeszítései sikeresek legyenek 2024-ben és azt követően is.

Mesterséges intelligencia

Az AI volt az egyik legelterjedtebb tartalommarketing trend ebben az évben. Mindenkinek van rálátása. Az emberek azt állították, hogy a mesterséges intelligencia megöli a tartalomírást, a mesterséges intelligencia elavulttá tenné a szövegírókat, és még az AI írása sem valódi. És néhányan kíváncsiak, hogy az AI által generált keresési eredmények megölik-e a SEO-t.

Íme az igazság. A generatív AI valójában forradalmasítja a tartalom létrehozását és előállítását. De ez nem veri az alapvető emberi pszichológiát. Az emberi lények természetüknél fogva kíváncsiak. Kérdéseinkre mindig választ keresünk.

És amíg folytatjuk a keresést, a SEO fontos lesz.

Ez azonban nem jelenti azt, hogy az AI ne lenne hatással. Támogathatja a keresési rangsorok emelkedését azáltal, hogy SEO-ra optimalizálja a tartalmat. A mesterséges intelligencia emberfeletti sebességgel is tud kutatásokat végezni, adatvezérelt betekintést nyerhet, és tömeges kiegészítő tartalmat hozhat létre. Csak nem szabad mindenre használni.

Legfontosabb tudnivalók: Gondoljon az AI-ra, mint SEO szakértő asszisztensére, aki a SEO optimalizálásával kapcsolatos nehézségeket végzi. Az olyan mesterséges intelligencia platformok, mint a ChatGPT és a Google Bard ésszerűsíthetik a SEO-kutatást azáltal, hogy több ezer kulcsszóötletet generálnak másodpercek alatt, és csoportosítják őket klaszterekbe. Ezenkívül a megfelelő beviteli és felszólítási stratégia használatával az AI szerkesztheti és felülvizsgálhatja a tartalmat, hogy javítsa SEO optimalizálását.

Kiváló minőségű, releváns tartalom

2023 februárjában a Google közleményt adott ki, amely szerint mindig a minőségi tartalmat fogja előnyben részesíteni, függetlenül attól, hogy ember vagy mesterséges intelligencia hozta létre. Azt is bejelentették, hogy a mesterséges intelligencia tartalom generálása elsősorban a keresési eredmények rangsorolásának manipulálása érdekében sérti a Google spamre vonatkozó irányelveit.

A generatív AI használata tömeges tartalom gyors létrehozására az egyik leggyakoribb hiba, amelyet a marketingesek elkövetnek. A középszerű tartalom áradata arra késztette a Google-t, hogy növelje a tartalom minőségének befolyását az algoritmusában.

Tehát, mivel mindenki ugyanazt az általános mesterséges intelligencia tartalmat készíti, az élvonalban lévők a legmagasabb szintű tartalmakat hoznak létre, amelyek kritikusak az előkelő helyezéshez. Még jobb, ha találsz SEO tartalomírásban jártas szakértőket.

A legfontosabb tudnivalók: Ez egyfajta ironikus. A mesterséges intelligencia az átlagos szintű tartalom soha nem látott mértékű generálására szolgáló képesség megteremtésével új hangsúlyt helyezett a magas szintű emberi tartalomra. A légmentes mesterséges intelligencia-tartalomkészítési stratégia megvalósítása, amely biztosítja, hogy személyes emberi hatást vigyen be a marketingbe, az egekbe fog kerülni a rangsorban.

Hangalapú és mobil keresés

Könnyű elérhetősége és kezelése miatt, első évében a hangalapú keresés az egekbe szökött a statisztikai nulláról a globális keresési mennyiség körülbelül 10 százalékára. Ez körülbelül 50 milliárd hangalapú keresést jelent havonta. 2026-ra az egyesült államokbeli internetfelhasználók több mint fele használ majd hangalapú keresési asszisztenst.

A hangalapú keresés máris két dolgot okozott. Először is, az emberek másképp beszélnek, mint ahogy gépelnek. A hangalapú keresések általában hosszabbak, mint a gépelt keresések. Ez minden eddiginél fontosabbá teszi az olyan eszközöket, mint a „long tail” kulcsszavak.

Másodszor, az emberek gyakran hangalapú keresést használnak, hogy olyan terméket vagy szolgáltatást találjanak, amely a közelükben van, így a helyi keresőoptimalizálás is kritikus fontosságú.

A hangalapú keresés szintén kéz a kézben jár a mobiltelefonokkal. A Google már a mobil-első indexelést helyezte előtérbe, és a webhely mobil verzióját használja elsődleges forrásként az indexeléshez és a rangsoroláshoz. Emiatt a mobilbarát webhely létrehozása a keresőoptimalizálási trendek közé tartozik.

Fontos tudnivalók: ne csak SEO-ra optimalizáljon; cél a VSO (hangalapú keresés optimalizálása) is. A Siri, az Alexa és a Google Assistant egyre növekvő népszerűsége miatt minden tartalomelemet potenciális hangalapú keresésként kell kezelni. Néhány tipp a hangalapú keresés optimalizálásához:

Tegyél fel kérdéseket, és tartsd a tartalmat beszélgetős formában

  • A long tail kulcsszavak azonosítása és optimalizálása
  • Tedd mobilbaráttá webhelyedet
  • Adott esetben előnyben részesítsd a helyi keresőoptimalizálást
  • Növeld a webhely sebességét
  • Célozz a kiemelt részletekre

„Zero-Position” vagy „Zero-Click” keresések

A kattintásmentes keresések már egy ideje az egyik legszembetűnőbb SEO trend. Ezek akkor fordulnak elő, amikor a felhasználó úgy találja meg a választ, hogy nem kell felkeresnie a keresőmotor eredményoldalán (SERP) kívüli webhelyet. A nulla kattintással végzett keresések többsége a Google SERP funkcióinak eredménye. Ez lehet egy kiemelt részlet, a Helyi csomag a közeli vállalkozások kereséseihez, a receptek körhinta vagy a Google Shopping kibővített funkciói.

A kiemelt kivonat, amelyet néha „nulladik pozíciónak” is neveznek, gazdag találat az oldal tetején. Gyakran nagyobb szövegben. A Google megjelenít egy-két mondatot, amelyek közvetlenül válaszolnak a keresési lekérdezésre egy organikus találatból.

A legfontosabb tudnivalók: A SEO szakértők aggódnak a nulladik pozíció miatt, mert ez megszüntetheti a webhely forgalmát. De úgy gondoljuk, jobb, ha elfogadjuk a kiemelt részletet. Amikor nulla kattintást igénylő kereséssel szembesülsz, próbálj meg olyan hasznos tartalmat készíteni, amely arra készteti az embereket, hogy hosszú választ kapjanak. Hogyan? Íme néhány tipp:

  • Válaszolj a gyakran ismételt kérdésekre
  • Kérdőszavak beépítése
  • Természetes módon strukturáld az információkat
  • Tartalmazzon képeket
  • Használj sémajelölést

„Aktuális tekintély”

2022-ben a Google egy újabb E-t adott az EAT mixhez. E-E-A-T, a tapasztalat, a szakértelem, az autoritás és a megbízhatóság rövidítése. A „tapasztalat” hozzáadása azt mutatja, hogy a szerző valós tapasztalata egy másik létfontosságú része a tartalom értékének meghatározásának.

De minden a bizalomhoz kötődik. Ha szakértelmet teremt a márka körül, akkor Ön egy adott téma vagy kérdés forrásává válik.

A webhely aktuális tekintélyének kialakításának egyik legjobb módja a témacsoportok beépítése.

A legfontosabb tudnivalók: A bizalom a jövőben a SEO-tartalom alapvető összetevője. A mesterséges intelligencia-botokkal, és más, a piacon kapható feketekalapos gyakorlatokkal olyan kiváló minőségű tartalmat hozhatsz létre, amely egyúttal tekintélyt is épít a téma köré, hogy felkeltsd az olvasók (és a Google) figyelmét.

  • Hozzon létre témacsoportokat, hogy robusztus tartalom-ökoszisztémát hozzon létre
  • Legyen átlátható, és mutassa meg forrásait
  • Szánjon időt a szerzői életrajzok írására blogjaihoz. Bizonyítsa be, hogy ismeri a dolgait
  • A felhasználónak írjon, ne az algoritmusnak. Az E-E-A-T egy olyan tényező, amelyet valódi tesztelők vesznek figyelembe, nem a Google botja. A Google 16 000 keresési minőséget értékelővel dolgozik együtt, akik értékelik a tartalmat

Hogyan készüljünk fel a jövőbeli SEO-trendekre?

Amíg vannak keresők, addig lesz SEO. A technológia fejlődésétől függetlenül készen kell állnunk a változó SEO-környezet befogadására és alkalmazkodására.

Ha frusztrált, hogy naprakész maradjon az összes változással kapcsolatban, egy megbízható marketing ügynökség lehet a segítségedre. A Marketing Consulting prémium SEO szolgáltatásai segíthetnek abban, hogy kiváló minőségű tartalmat hozzon létre, amely aktuális tekintélyt épít, és felfelé tör a keresési rangsorban. Beszéljen velünk, hogy megtudja, hogyan.