A Tour de Corse következik

Vágólapra másolva!
A San Remo-rali és a francia konstruktőrök fölénye után két héttel az a Korzika-rali következik, ahol tavaly Peugeot-pilóták jeleskedtek. Ráadásul az a Gilles Panizzi nyert, aki két héttel ezelőtt San Remóban is. A mezőny már megérkezett a szezon utolsó aszfaltos versenyére, Ajaccióba, s közben az események a változó pilótapiac körül forognak.
Vágólapra másolva!

A rali-világbajnokság talán legkanyargósabb pályájáról van szó, amelyet régebben a "Tízezer kanyar ralijának" hívtak. Először 1956-ban rendezték meg a versenyt, amelyet Gilberte Thirion - hölgy - nyert meg egy Renault volánja mögött. Kevesebb mint 24 órán át tartott, s megbízhatósági raliként tartották számon. A versenyt novemberben rendezték meg, amikor sár és lehullott levelek tarkították az utat, no meg hófoltok. Mindenfajta prototípus elindulhatott a versenyen, s olyan nagy konstruktőröket vonzott, mint a Ford, a Porsche és az Alpine-Renault.

1979-ben a futam radikális változáson ment keresztül, tavasszal rendezték meg, kivették az éjszakai vezetést és megduplázták a távot. Majd, mint a legtöbb európai ralit, ezt is lerövidítették az 1986-as végzetes balesetek után. De még így is akad néhány vébé-leghosszabb gyorsasági szakasz. A Renault-nak van a legtöbb rekordja - 1996-ban Phillipe Bugalskinak köszönhetően a 14. győzelmét gyűjtötte be.

San Remo után nem változott a helyzet a világbajnoki ponttábla élén, ahol az első helyen még mindig holtversenyben áll Colin McRae és Tommi Mäkinen. Utóbbi különben még a hét elején bejelentette, hogy a 2002-2003-as szezonban a Subaru csapatát fogja erősíteni.

Korzikán és a hátralévő ralikon azonban még piros színekben áll rajthoz a kiváló finn pilóta, s csak reménykedhet, hogy a legújabb fejlesztésű Mitsubishi Lancer Evolution WRC szebben muzsikál majd, mint tette azt San Remóban (az utolsó nap pontszerző helyről kellett feladnia a küzdelmet). "Ez nem volt egy szerencsés rali számunkra, de meg kell próbálnunk pontokat gyűjteni. Volt egy kis gond az új autóval San Remóban, de tudjuk, merre induljunk el, és biztos vagyok abban, hogy gyorsabbak lehetünk Korzikán" - nyilatkozta Mäkinen.

A Citroen-sapat ismét rajthoz áll az aszfaltos, szélsebes ralin, a Tour de Corse-on. Vegyes érzelmekkel hagyták el a napsütötte olasz vidéket azután, hogy - bár Sebastien Loeb kitűnő teljesítményt nyújtott - Bugalski és Puras kénytelen volt feladni a versenyt. Úgy tűnik, a Citroenek gyorsak, most már csak azt kellene elérni, hogy a ralinak a végén is célba érjenek. Bugalskit tartják az egyik legjobb aszfaltos raliversenyzőnek: "Nem jött össze a verseny, de másoknak sem, így Richard Burnsnek vagy Tommi Mäkinennek. Olyan magas szintű a versenyzés a világbajnokságban, hogy mindennél fontosabb a gyorsaság és siker."

A Fordosok közül egyedül Carlos Sainznak jött be a San Remo-rali. Míg csapattársa, a világbajnokság első helyén álló Colin McRae csak nyolcadik lett, addig a spanyol matador negyedik helyre hozta be Focusát. Sainztól Korzikán is sokat várhatunk. Tavaly harmadik lett a Forddal.

Ezúttal öt Subaru áll rajthoz Korzikán. Burns, Solberg, Märtin és Arai mellett a Subaru Allstars Team színeiben az osztrák Achim Mortl is elindul a versenyen. Burns szeretne jobb eredményt elérni, mint San Remóban, ahol már az első nap kiesett. "Ennek a versenynek jobban kell sikerülnie, mint az előzőnek.Láttam, hogy sem Colin, se Tommi nem volt versenyképes az elmúlt ralin, s úgy hiszem, jó esélyekkel indulok Korzikán. Petter (Solberg) és Markko (Märtin) kitűnő időket futottak San Remóban és még Carlos Sainzzel is fel tudták venni a harcot. Remélem, képes leszek ugyanerre." Az, hogy Burns jogosan volt-e magabiztos, eldől a hétvégén. Az biztos, hogy nem jött neki jó hírként Mäkinen leigazolása.

Bár a Peugeot az abszolút esélyes a Korzika-ralin, a héten az oroszlános csapatnál is a pilótapiac mozgására koncentráltak. Miután kiderült, hogy Mäkinen kerül a Subaruhoz, tudvalevő volt, hogy Burns elmegy. Hogy hova, csak kedden derült ki. Ekkor hozták nyilvánosságra, hogy Richard Burns Marcus Grönholm csapattársa lesz a Peugeot Sportnál 2002-2003-ban. Az sem titok már, hogy Didier Auriol a szezon végén elhagyja a csapatot.

A 45. Korzika-rali lesz a Skoda idei utolsó előtti versenye. A szeptemberi tesztektől eltekintve az Octavia WRC-k most először kóstolhatják meg a korzikai aszfaltot. Mindkét pilótája versenyzett már Korzikán, de miután az útvonalat alaposan megváltoztatták, számukra is lesznek meglepetések.

Ajánlat:

A vb állása

Korábban: