Leszerepelt a Chevrolet Spark a törésteszten

Vágólapra másolva!
Tíz újabb autó szerepelt az EuroNCAP programjában, némelyikük jól, ám a Chevrolet Spark és a Jeep Grand Cherokee inkább le.
Vágólapra másolva!

A legújabb töréstesztek egyik kiváló szereplője a Citroën C6 volt, amely elsőként kapott négy csillagot a gyalogosvédelem terén produkált eredményére. A franciák új luxusautója rendelkezik a gyalogosbalesetnél működésbe lépő, a motorháztető felső élét megemelő berendezéssel, ennek köszönhetően kapta az autó a kiváló minősítést. Ezt a rendszert egyébként egyre több luxusautó kapja meg, így valószínű, hogy a jövőben ezek hasonlóan jól szerepelnek majd a törésteszteken.

A C6 ellenpéldája a Jeep Grand Cherokee, amelynek tervezői látványosan elhanyagolták az egyre nagyobb hangsúlyt kapó gyalogosvédelmet. Az eredmény annyira lesújtó lett, hogy az autó egyetlen csillagot sem kaphatott szerepléséért. A Grand Cherokee a bennülők védelmére négy, a gyermekek védelmére pedig három csillagot kapott. Előbbi kategóriában oldalvédelemből jól szerepelt a nagy terepjáró, ám frontális ütközésnél nagy sérülésveszélynek volt kitéve a vezető és az utas mindkét lába.

Teljesen meglepő módon, gyalogosvédelemre egyetlen csillagot kapott a Mazda 6, és bár a gyermekek és a bennülő felnőttek védelmét is négy csillaggal jutalmazta az NCAP, frontális ütközésnél igen nagy sérülésveszélynek lehet kitéve a vezető felsőteste és combjai.

forrás: euroncap.com

Jeep Grand Cherokee

A Jeep "gyalogosvédelme"

Gyalogosvédelemből hasonlóan csak egy csillagot kapott a Mitsubishi Colt, és bár az utasok védelmét négy-, a gyermekekét háromcsillagosra ítélték, a vezető felsőteste frontális balesetnél és oldalütközésnél is sérülhet.

A Chevrolet Spark volt az egyetlen olyan autó, amely háromcsillagos minősítésétől megvontak egy csillagot, mert oldalirányú ütközésnél a vezető felsőteste elfogadhatatlan mértékben sérülhet. A tesztelt tíz autóból szintén a Spark az egyetlen, amelyben nincs a biztonsági öv bekapcsolására figyelmeztető jelzés. Frontális ütközésnél az autóban ülők felsőteste, valamint combja kapott nagy terhelést.

Mitsubishi Colt

Citroën C6

A Peugeot 407 Coupé bár kiváló utas- és oldalirányú ütközésvédelme miatt öt, gyermekvédelme miatt pedig négy csillagot kapott, a gyalogosok védelmére csak kétcsillagos minősítést érdemelt. Az oldalirányú ütközésnél csak mérsékelt, egyéb ütköztetésnél pedig a legalsó határérték alatti mértékű terhelés érte a bennülők testét.

Mazda 6

Peugeot 407 Coupé

A Kia Rio és a Citroën Berlingo azonos minősítést kapott, négy csillagot az utasok, hármat a gyermekek és kettőt a gyalogosok védelmére. Ennek ellenére az első két ülésen ülők felsőteste a Rióban sokkal nagyobb terhelésnek volt kitéve, mint a Berlingóban, ahol a vezető és az utas lábainak nagy a sérülésveszélye, oldalirányú ütközésnél pedig a vezető felsőteste a gyengén védett.

A Kio Rióban erősen veszélyeztetett a vezető felsőteste, illetve az elöl ülő utas medencéje és combjai. Oldalirányú becsapódásban a Rio viszonylag jól szerepelt, kizárólag a vezető felsőtestét éri alig nagyobb terhelés az elfogadhatónál.

Kia Rio

Citroën Berlingo

A kis családi autók között a Seat Leont törték össze, az értékelésen négy csillagot kapott a lehetséges ötből az utasvédelemre és a gyermekek védelmére is, mert bár az oldalütközésnél a vezető teljes mértékben biztonságban van, a frontális ütközésnél a bal lába, combjai és medencéje sérül. A gyalogosvédelemre a Leon négyből három csillagot kapott.

Volkswagen Fox

Seat Leon

A nálunk egyelőre nem kapható Volkswagen Fox viszont gyalogosvédelmére csak két csillagot érdemelt, ám utas- és gyermekvédelmére négy-négy csillagot kapott. A Foxban oldalütközésnél a vezető felsőteste súlyos sérülésnek van kitéve, frontális karambolnál pedig mindkét elöl ülő utas lába van veszélyben, felsőtestük csak kisebb terhelést kap.