Walter Csaba remekül indított, Michelisz Norbert hullámzott

2010.05.04. 12:49

Hétvégén kapkodhatta a fejét az, aki autóversenyre volt kíváncsi, hiszen a hazai gyorsasági szezonnyitó mellett külföldön igen neves bajnokságok versenyeit rendezték, néhol magyar indulóval.

Michelisz Norbert például a túraautó-világbajnokságon indult Marrakeshben, ahol egy szűk városi pályán kellett volna megváltania a világot. A WTCC-nek ez az egyik leggyengébb versenypályája, ha egyáltalán annak lehet nevezni. Sok egyenes, mesterségesen épített sikánok, amelyek akkorát dobnak az autón, hogy nagy szerencse kell ahhoz, ne legyen baj. A sok egyenes azért kedvezett a dízel Seatoknak, itt az erő számít.

Forrás: fiawtcc.com

Az edzések jól kezdődtek: Norbi megnyerte a tesztet, majd az egyik szabadedzésen második lett a világbajnok Tarquini mögött. Ez már önmagában is bizakodásra adott okot, de a nagy durranás az időmérő első szakaszában jött: Norbi azt is megnyerte. Sajnos a gyors köre után egyből felrakta a falra a kék Leont, így az időmérő második felében, a legjobb tíz között már nem tudott körözni, tizedik helyről várhatta a másnapi első futamot.

Forrás: fiawtcc.com

A versenyigazgató bizonyította, hogy nem csak a pálya ramaty, hanem a szakmai stáb is. Három felvezető kör után engedte el csak a mezőnyt a repülőrajtnál, mert első kettőre neki nem tetszett a formáció. Harmadikra sem volt különb, de addigra már ráeszmélt, hogy mindenki az ő rokonait emlegeti. A rajtnál két Seat kakaskodott, amit Norbi ki tudott használni, így a hetedik helyre keveredett, amit okosan meg is tartott a célig. Persze itt is voltak koccanások, az egyik után olyan sokáig körözgettek a versenyzők a safety car mögött, hogy az ember már hajlamos volt elaludni.

Forrás: fiawtcc.com

A hetedik hely azt jelentette, hogy Norbi a következő versenyt a második rajtkockából várhatta, ráadásul a bal oldalon (az első kanyar balos). Sajnos a Michelisz élete legrosszabb rajtját produkálta: a Seat lefulladt, még szerencse, hogy senki sem találta el hátulról a rajtkockán mozdulatlanul álló Leonját. A kerülgetése közben azonban zavar támadt a mezőnyben, így közvetlenül a rajtnál három autó is péppé tört. Normál esetben ilyenkor új rajtot rendelnek el, és akkor Norbi újabb lehetőséget kapott volna, de a versenyigazgató, úgy látszik, nagy safety car-rajongó. A pályabírók ismét lassan dolgoztak, végre újból elengedték a mezőnyt, ám egy Farfus-Menü kakaskodás után újabb roncsdarab állt a pálya szélén, így az utolsó körig ismét a biztonsági autó mögött kígyózott a mezőny. Az utolsó körre kiállt a safety car, tehát egy, azaz egy kört mentek versenytempóban a pilóták. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy Norbi a roncsderbinek köszönhetően felaraszolt a tizedik helyre. 

Forrás: fiawtcc.com

A végeredmény azonban ismét csalódás: Michelisz tempója jó, de a versenyekben nem sikerült megfelelően helytállnia. A következő, monzai pályát viszont már ő is ismeri.

Norbi mellett Walter Csaba is elkezdte a szezont az FIA GT3-as Európa-bajnokságon, ahol egy új autóval kellett bizonyítania. (A múlt héten írtuk meg, hogy Csabi a Hungaroringen tesztelt a BMW Z4 GT3-mal.)

Forrás: fiagt3.com (DPPI)

Walter Csabi és párja, Claudia Hürtgen az edzéseken még csak próbálta a kocsit, nem könnyítette meg a dolgukat a folyamatosan változó időjárás. Az időmérő például enyhén vizes pályán kezdődött el, ekkor Csabi kezdett el körözni, húsz perce fokozatosan felszáradó pályán slick gumival - nem éppen a legkönnyebb kezdet, de Csabi végül megszerezte a tizedik pozíciót. Az edzés második felében Claudia Hürtgen a második futam rajtpozíciójáért harcolt, végül a tizennegyedik helyre kvalifikálta a párosukat.

Forrás: fiagt3.com (DPPI)

Az első versenyen Walter kezdett, de már az elején látszott, hogy az egyenesekben a jóval erősebb vetélytársak ellen nem sok esély van az előzésre. Kiegyensúlyozott teljesítménnyel, jó taktikával mégis sikerült előre jönni négyet, így hatodikak lettek. A második futamon nem voltak ilyen jók a kilátások, de mégis megtáltosodott a Z4-es. Claudia már a rajt után sokat javított a pozíciójukon, majd a csere után Csabi is lendületben maradt. Fokozatosan jött előre, már éppen a harmadikat érte utol, amikor kiderült, hogy az autó többet fogyaszt a vártnál: nem nyomhatja tovább, mert kifogy a benzin. Így aztán két kör poroszkálás következett, közben a mezőny leggyorsabbjának számító Lamborghini is utolérte, így végül az ötödikek lettek. Egy ilyen erős bajnokságban egy új autóval azonban ez is szebb bemutatkozás, mint amire számíthattak.