Jól teljesített a törésteszten a Nissan Leaf

nissan leaf
Vágólapra másolva!
A Euro NCAP-nél a Leaf lett az első elektromos autó maximális eredménnyel.
Vágólapra másolva!

Az Év autója cím jelenlegi viselője a felnőttek biztonságáért 89%-os, a gyermekek védelméért 83%-os értékelést kapott, és 84%-os eredményt ért el a biztonságot támogató beépített rendszerek terén, melyek közül a menetstabilizáló rendszer és a sebességkorlátozó az alapfelszerelés része. A ferde hátú kompakt családi autó az átlagosnál jobb, 65%-ot kapott a gyalogosvédelemért, ami az alacsony orr-résznek, valamint annak köszönhető, hogy a motorházfedél alatt nem találhatók kemény pontok.

Az Euro NCAP korábban is tesztelt már elektromos autót, de a Mitsubsihi i-MIEV-nek meg kellett elégednie négy csillaggal.

"A Nissan Leaf bizonyítja, hogy az elektromos autók ugyanolyan biztonsági színvonalat érhetnek el, mint hagyományos hajtású társaik. Ezzel egyben megjelölte a célt az európai piacon megjelenő ilyen autók következő generációjának számára" - mondta az Euro NCAP főtitkára, Michiel van Ratingen.

A Nissan Leaf biztonsági értékelése az Euro NCAP szokásos eljárása szerint történt, melynek során frontális ütközés, oldalütközés, oldalirányból oszlopnak ütközés és a nyak-fej hátracsapódása (ún. ostorcsapás) közben vizsgálták. Az autó 48 darab lítium-ion akkumulátora, melyek a padló alatti, speciális kialakítású rekeszben helyezkednek el, teljes mértékben ellenálltak az ütközési hatásoknak.

Az elektromos autó akkumulátorrendszere bekapcsolt állapotban volt az ütközés közben, hogy így megvizsgálhassák az elektromos hálózat beépített biztonsági berendezéseit, melyek egyike balesetkor kikapcsolja és szigeteli a rendszert. Az autó ezt az akadályt is hibátlanul vette.