Lengyelország
15:002024. június 16.
Hollandia
Szlovénia
18:002024. június 16.
Dánia

Talján gépviselet – olasz karosszériás Mercedesek

Vágólapra másolva!
A második világháború után csak elvétve épültek kézműves Mercik, ráadásul mindet olaszok kreálták.
Vágólapra másolva!
A harmincas évek stílusára hangolt, Pininfarina-féle 300S Cabriolet A, különálló lámpákkal, hátul a külső pótkeréktartóval Forrás: Retro Mobil

Nem kell nagyítóval vizsgálni a fotókat ahhoz, hogy kiderüljön, ezek az unikumok - egy kivétellel – csak alig különböznek a gyáriaktól, tehát

nem azért szabták át őket, mert rondák voltak, sokkal inkább a megrendelők sznobizmusa állt a háttérben.

Legtöbbször a W186-osok és W187-es 300-asok kerültek „kés alá” olyan műhelyekben, mint a Pininfarina és a Ghia.

Ma is lenyűgöző a Pininfarina által átépített, B-oszlop nélküli 1955-ös 300b kupé. Modernebb megjelenésű volt, mint korának gyári Mercedesei Forrás: Retro Mobil

Egy gazdag amerikai hölgy egy New York-i kereskedőnél megvette a kész 300S Cabriolet A-t, és így küldte át Olaszországba a Pininfarinához, hogy átkarosszálják.

Vaskos gyári társánál könnyedebbnek, nyúlánkabbnak tűnik a torinói 300Sc Forrás: Rune Baashus

1955-ben nagyon hasonló stílusban a modellcsalád még két tagján igazított a Pininfarina, egy Adenauerként is ismert 300b szedánból kétajtós nagykupét faragott, és egy rövid tengelytávú 300Sc kupénak is kívánatosabb vonalakat varázsolt. Egyébként minden esetben

csak akkor kezdődhetett el az átalakítás, ha a finnyás sindelfingeni vezetőség is jóváhagyta

az olaszok elképzelését.

Az Allungata-nak (Nyújtott) becézett, Ghia-féle szaúdi W186-os pár, fent a limuzin, lent a kabrió Forrás: Retro Mobil

A 300c-ből 1956-ban a szaúdi király megrendelésére a Ghiánál két nagyon spéci limuzin készült, egy kemény- és egy vászontetős, mindkettő telefonnal, légkondicionálóval és kitolható fellépőkkel a testőrségnek.

A Tjaarda-Pagodát az 1964-es Párizsi Autószalonon mutatták be, utána Axel Springer német sajtómágnás vette meg Forrás: Retro Mobil

A következő multikulturális Mercire 1964-ig kellett várni, ekkor két 230SL Pagoda készült el, az egyiket a Pininfarina építette, úgy, hogy Sergio Pininfarina megversenyeztette a cég stilisztáit. A fiatal amerikai tehetség, Tom Tjaarda nyert, így az ő terveit hagyatta jóvá Karl Wilferttel, a Mercedes karosszériarészlegének akkori vezetőjével. A másikból egy svájci megrendelőnek 1966-ban a Carrozzeria Frua készített SLX névre keresztelt, furcsa vonalú háromajtós kombit.

Pietro Frua alaposan átkomponálta a hűtőmaszkot és a lökhárítót, a B-oszlop utáni rész raktér lett Forrás: Retro Mobil

A legellentmondásosabb és legtitokzatosabb olasz Merci azonban a 300 SEL 6.3 luxuslimuzinból kialakított kupé izomautó. Pininfarina egy ismeretlen, de dúsgazdag holland családnak építette 1969-ben.

Az amerikai arculatú Pininfarina 300 SEL holland megrendelésre készült Forrás: Retro Mobil

Annyira rejtelmes ez a kocsi, hogy sem a Mercedes, sem a Pininfarina adatbázisában nem tartják nyilván, és következő tulajdonosa is elhallgatta nevét. Nem tudni, mire ez a nagy titkolózás, csupán annyi biztos, hogy a nem különösebben izgalmas vonalvezetésű, szögletes kupét 250 lóerős V8-as viszi. Az összes itt bemutatott autó egyetlen példányban létező, vagyont érő kuriózum, mindegyikük ma is megvan.

Forrás: Retro Mobil
Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről