Csúnya dolog derült ki az elektromos autókról, sárosak lehetnek a gyártók

Magyarország legnagyobb elektromos töltőállomását avatták fel Zalában, sormási elektromos autó töltőállomás
Sormás, 2018. november 28. Tesla márkájú elektromos autót töltenek Magyarország legnagyobb, egyszerre kilenc elektromos autó fogadására alkalmas töltőállomásán a Nagykanizsához közeli Sormáson lévő István Fogadónál az átadás napján, 2018. november 28-án. MTI/Varga György
Vágólapra másolva!
Egy tanulmány szerint az elektromos autók ára nem csökken úgy, ahogy az akkumulátoroké.
Vágólapra másolva!

Az elektromos autókhoz használt

akkumulátorok ára 34 százalékkal esett az elmúlt két évben.

Ennek ellenére az e-autók változatlanul több mint 40 százalékkal drágábbak az azonos kategóriájú, hagyományos meghajtású kocsiknál – állapította meg az IFUA Horváth & Partners nemzetközi vezetési tanácsadó cég németországi adatok alapján.

A lítiumion-akkumulátorok egy kilowattórányi tárolókapacitása 2010-ben még több mint 600 euróba került, 2018-ban viszont már csak 150 euróba. Tavaly 13 százalékkal csökkent az ár az előző évihez képest, a trend várhatóan folytatódik. Az IFUA Horváth & Partners szakértőinek előrejelzése szerint 2020-ban egy kilowattóra ára 90 euró alá esik, 2025-től kezdve pedig 50 és 70 euró közé áll be.

Ha az elektromos autókat nézzük, akkor ezek ára 2010-ben nagyjából a duplája volt a belső égésű motorokkal felszerelt, velük összehasonlítható kocsik árának. Az elkövetkező években az e-autók felára 40 százalékosra mérséklődött. 2016-tól azonban nem folytatódott ez a trend.

Éppen ellenkezőleg: 2018-ban az e-modellek vásárlói 44 százalékkal többet fizettek, mintha hasonló, belső égésű motoros kocsit vettek volna.

Az árcsökkenés mellett a hatótávolság növelésére lenne szükség az e-autók gyorsabb terjedéséhez. Utóbbi téren van előrelépés. A gyártói adatok szerint az egy töltéssel megtehető átlagos távolság 2018-ra 330 kilométerre nőtt, ez 11 százalékos emelkedés az előző évhez képest.

Az IFUA Horváth & Partners szakértői arra számítanak, hogy 2020 végére az újonnan forgalomba helyezett elektromos autók átlagosan több mint 400 kilométert tudnak majd megtenni egyetlen töltéssel.