A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
0
HUNMagyarország
19:00KézilabdaMagyarország-Franciaország

210 millióért cserélt gazdát az autó, ami miatt leitták magukat a Lexus mérnökei

Vágólapra másolva!
Június utolsó napjaiban egy halmozottan különleges LFA került kalapács alá Svájcban. A kérdéses autó a szupersportkocsi egyik utolsó példánya volt, eredeti gazdája pedig emlékezetes módon ünnepelte meg, hogy hozzájutott a világ egyik legnagyszerűbb sportautójához.
Vágólapra másolva!
Fotó: Bonhamns Car

2010 és 2012 között nem kevesebb mint hat Lexus LFA érkezett Svájcba. Ez tekintélyes szám, ha azt nézzük, milyen apró országról beszélünk (ez a teljes európai kontingens hatoda!), de fájdalmasan kevés annak fényében, hogy a svájciak közismerten rajonganak a szupersportkocsikért. Tovább súlyosbította a helyzetet, hogy a hat autóból egyet megtartott magának a Lexus helyi importőre, egy másik pedig a többszörös Le Mans-győztes Sebastien Buemi gyűjteményét gazdagította. A mezei svájci autórajongóknak így aztán mindössze négy autón kellett osztozniuk, közöttük azon a hófehér példányon, amelyet idén június 30-án 517 500 svájci frankért, azaz nagyságrendileg 210 millió forintért árvereztek el a Bonhams Car Cheserex-i aukcióján.

Fotó: Bonhamns Car

A Lexus LFA univerzumában ez tisztességes, de nem kirívóan magas összegnek számít. Az alapkivitelű modellek az utóbbi években több alkalommal is cseréltek már gazdát a 600-800 ezer dolláros ársávban (220-290 millió Ft); a Nürburgring-csomagos kivitelek ára pedig ennek a dupláját is elérte már. A 27 664 kilométeres futásteljesítmény is inkább átlagosnak tekinthető egy olyan autónál, amelynek 

560 lóerős, 4,8 literes V10-es motorja 9000/perc fordulatszámon szabályoz le,

 amely álló helyzetből 3,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége pedig elérte a 326 km/órát.

Fotó: Bonhamns Car

A színválasztás sem emelte ki az LFA-k mezőnyéből ezt az autót. A harminc rendelkezésre álló árnyalat közül messze ez a Whitest White fantázianevű fehér volt a legnépszerűbb az LFA Registry weboldal szerint: a teljes gyártás csaknem egyharmadát, 157 autót ebben az egyszerű fehér színben rendelték meg, miközben volt öt olyan fényezés, amivel csak egy-egy autó készült, és további öt, amit senki nem rendelt meg az LFA-hoz. A piros belső megint csak magától értetődő párosítás a fehérhez; bár erre vonatkozóan nincsenek statisztikáink, számtalan fotón láthattuk már ezt a kombinációt.

Fotó: Bonhamns Car

Az, hogy ezek ellenére is izgalmas a svájci Lexus, két dolognak köszönhető. Az egyik, hogy a gyártás legvégéről származik: erről tanúskodik az LFA 493 feliratú plakett, hiszen a széria az 500-as sorszámú autónál véget ért. Mivel 

a motomacsi üzemben naponta egy autót szereltek össze,

 teljes egészében kézi munkával, ez azt jelenti, hogy a 493-as példánynak valamikor 2012 karácsonya táján kellett világra jönnie.

Fotó: Bonhamns Car

Ez pedig azért fontos, mert a vevő, aki 2012. október 4-én rendelte meg a svájci importőrtől az autót, kirepült Japánba, és meglátogatta az üzemet, hogy tanúja legyen autója építésének. Így aztán valójában annak ellenére karácsonyi ajándékként élhette meg az LFA-t, hogy azt végül csak 2013. március 26-án helyezték forgalomba Svájcban. Az ügyfél, aki 

huszonegy éven át egyetlen tulajdonosa és pilótája volt az autónak,

 így mesélt az izgalmas látogatásról, amelynek során magával a cég elnökével, Tojoda Akióval is találkozott: „Hogy viszonozzam a rendkívül szívélyes fogadtatást, amint hazatértem, köszönetképpen küldettem a mérnököknek egy rekesz beaujolais nouveau-t. Akkoriban Japánban épp ez a francia újbor volt az egyik legnagyobb őrület. Mint később megtudtam, a csapat igen megörült a küldeménynek, és nagy mulatozást csaptak…”

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!