Egy hónap után is a Barbie érdekli a legtöbb magyar mozinézőt

Barbie (középen: Margot Robbie)
Vágólapra másolva!
Augusztus 10. és 16. között újabb 75 ezer eladott mozijeggyel növelte nézőszámát Greta Gerwig élőszereplős Barbie-filmje, így a Mattel-baba kalandjairól szóló nyári slágerfilm jócskán átlépte a félmilliós látogatószámot: július 20-i premierje óta a Barbie-ra 557 488 jegyet adtak el a hazai mozipénztáraknál – derül ki a Filmforgalmazók Egyesülete friss adataiból.
Vágólapra másolva!

Az elmúlt héten, augusztus 10. és 16. között 75 465-en nézték meg a Barbie-t, amely eddig a legnézettebb film a magyar mozikban. Július 20-i bemutatója óta Greta Gerwig rendezése 557 488 nézőt érdekelt (amely 1 097 314 867 Ft-os jegyárbevételt jelent a film forgalmazójának).

A múlt hét második legnézettebb alkotása ugyancsak egy hónapja kimozdíthatatlan a hazai mozis top10 ezüstérmes helyéről: Christopher Nolan nagyszabású történelmi drámája, az ugyancsak július 20-án bemutatott Oppenheimer augusztus 10. és 16. között 56 772 nézőt érdekelt, össznézettsége pedig az elmúlt 4 hét alatt megközelíti a félmilliót (egészen pontosan 441 193 eladott jegy, 906 855 909 forintos bevétellel).

Az aktuális toplista harmadik helyére egy friss premier, a Neill Blomkamp által rendezett Gran Turismo érkezett meg: az augusztus 10-én elstartolt, az azonos című videójáték ihlette filmre az első héten 52 010 néző volt kíváncsi.

A top10 negyedik helyén a Jason Statham fémjelezte Meg 2. - Az árok (34 990 néző), míg az ötödik helyen a Katicabogár és Fekete Macska kalandjai - A film című családi animáció áll (15 657 néző) – mindkét film hazai bemutatója augusztus 3-án volt.

A Gran Turismóhoz hasonlóan a múlt csütörtökön bemutatott Tini Nindzsa Teknőcök: Mutáns káosz című animáció 10 044 nézővel végzett a hatodik helyen.

A Filmforgalmazók Egyesülete friss adataiból az is kiderül, hogy az elmúlt héten a toplista 10 legnézettebb filmjének összesített eredményei 33 százalékkal csökkentek, mivel (hiába az első és második helyezettek stabil pozíciója) a Barbie és az Oppenheimer iránti érdeklődés 41-41 százalékkal, míg a Meg 2. és a Katicabogár és a Fekete Macska kalandjai esetében már 52 és 54 százalékkal zuhant.