Rekordot döntött a kötelezőt váltók száma tavaly

Vágólapra másolva!
A becsült 360 ezerrel szemben, meghaladta a 480 ezret a múlt év végén felmondott kötelező autóbiztosítások száma a legfrissebb, még nem nyilvános összesítés szerint. A kedvezmények ellenére azonban csökkent az internetes biztosítási alkuszok részesedése.
Vágólapra másolva!

Meglepő számokat tartalmaz a biztosítótársaságok kötelező gépjármű-felelősségbiztosításokról (kgfb) készült, még nyilvánosságra nem hozott új összesítés. A biztosítók szövetségének, a Mabisznak a múlt héten átadott adatsorok szerint ugyanis az előzetesen becsült 360-380 ezerrel szemben több mint 480 ezer autós mondta fel szerződését, és kötött új kötelezőt a múlt év végi átigazolási szezonban. Ez kiugró, 30 százalékos növekedés az előző évhez képest, amikor 360 ezren váltottak - olvasható a Népszabadságban.

A korábban közzétett becslések még arról szóltak, hogy nem történt érdemi növekedés. Erre utalt az is, hogy az interneten kötelezőt váltók száma alig múlta felül a 2005-ös százezret, miközben az internetes alkuszok évről évre nagyobb szeletet hasítottak ki a kötelezőpiacból. A 100-120 ezer online átszerződő alapján így még az is kérdésesnek tűnt eddig, eléri-e a felmondások száma az előző évit.

Ráadásul a 2006-os szezonban az online kedvezmények egyértelműen előnyösebbé tették az internetes biztosítóváltást, ezért a szakemberek sem értik, miért esett vissza az online alkuszok részesedése.

Úgy tűnik viszont, hogy a kettős tarifák, a régi és új ügyfeleknek szabott eltérő, a hűséges ügyfelek számára hátrányos árazás megtette a hatását. A felmondások tetemes része nem vitt el ügyfelet a biztosítóktól, sokan ugyanis ugyanott kötöttek újat. A Generalinál például 80 ezer szerződést bontottak fel, ám 75 ezret kötöttek. Így a társaság nettó vesztesége alig ötezer ügyfél. A piacvezető Allianz szintén rekordszámú, 73 ezer új szerződést kötött, ám az összesítés szerint rekordszámút is vesztett: 160 ezer szerződést bontottak fel a cégnél, így a társaság csaknem 90 ezer ügyfelet vesztett a múlt év végén, rácáfolva az akkor hangoztatott sikerpropagandára.