A Régió Játékáruház megbízásából készített, reprezentatív kutatás megállapítja, amit amúgy is mindenki tudott: az ünnepi beszerzéseket jellemzően a nők intézik, a férfiak 25 százaléka pedig egyáltalán nem vásárol semmit karácsonyra.
Az átlagos 16 ezer forintnál a harminc év alattiak kevesebbet, a diplomások pedig többet fognak költeni - a válaszadók mintegy egynegyede tervez 30 ezer forintnál is többért ajándékot venni.
A karácsonyi ajándékoknak évről évre nagyobb hányadát veszik az interneten: a budapesti átlag szerint a vásárlók negyede, országosan 18 százalékuk részesíti előnyben az online üzleteket.
A Régió kutatása természetesen kitér a játékvásárlási szokásokra is. A játékokat eszerint a vásárlók csaknem fele hipermarketekben veszi meg a szokásos nagybevásárlásokkal összekapcsolva. A nagy játékáruházakat 23 százalék választja, míg a kis játékboltoknak a vásárlók mintegy 7 százalékán kell osztozniuk.