MNB: több mint 10 milliós bírság egy biztosítónak

Magyar Nemzeti Bank
Budapest, 2015. április 16. A Magyar Nemzeti Bank központi, Alpár Ignác-tervezte műemlék épületének keleti homlokzata, a főváros V. kerületében, a Hold utcában. MTVA/Bizományosi: Balaton József *************************** Kedves Felhasználó! Az Ön által most kiválasztott fénykép nem képezi az MTI fotókiadásának, valamint az MTVA fotóarchívumának szerves részét. A kép tartalmáért és a szövegért a fotó készítője vállalja a felelősséget.
Vágólapra másolva!
Az MNB 12,5 millió forint bírságot szabott ki a Vienna Life Biztosítóra, egyebek közt nyilvántartási, kiszervezési, vállalatirányítási, valamint a biztosítási szerződések hiányos tartalmi elemei, az ügyfél-tájékoztatásra és panaszkezelésre vonatkozó jogsértések miatt - tudatta a jegybank hétfő reggeli közleményében.
Vágólapra másolva!

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) rendszeres ellenőrzései keretében átfogó vizsgálatot folytatott a Vienna Life Vienna Insurance Group Biztosító Zrt.-nél (Vienna Life Biztosító). A vizsgálat 2014. május 27-től, a vizsgálat lezárásáig terjedő időszakot tekintette át. Bár a jegybank több hiányosságot is feltárt. Ezek alapvetően nem érintik a biztosító megbízható működését, de a mulasztások és jogsértések miatt, a jegybank bírságot szabott ki.

Fogyasztóvédelmi bírságot kapott a biztosító

Az MNB jogsértésként azonosította egyebek közt, hogy a Vienna Life Biztosító életbiztosítási szerződéseinek kötelező, illetve lehetséges tartalmi elemei több szerződési feltételt érintően nem voltak összhangban a vonatkozó jogszabályi előírásokkal. Utóbbiaknál többek közt

a biztosítási szerződési feltételek nem a jogszabályban meghatározott módon tartalmazták

a díjfizetési póthatáridőre, a mentesülésre, a biztosító teljesítési feltételeire, a várakozási időre, a kizárásokra, az ajánlattételre, illetve az első díj és a további díjfizetés elmulasztásának jogkövetkezményeire vonatkozó rendelkezéseket.

Fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki az MNB az egyik biztosítóra Forrás: MTI/Balaton József

A vizsgálat megállapította azt is, hogy egyes életbiztosítások és kiegészítő biztosítások termékterveiben szereplő díjkalkulációk, s a biztosító panasz- és adatkezelési tevékenysége sem felelnek meg teljes körűen a jogszabályi előírásoknak.

Az MNB megállapította azt is, hogy a biztosító informatikai-nyilvántartási rendszere a tényleges tulajdonosokra vonatkozóan nem biztosította a szankciós szűrések végrehajtását.

A társaságnak 2018. január 31-ig kell beszámolnia a felügyeleti szervnek a feltárt hiányosságok és jogsértések rendezéséről.