A Starbucks alkalmazása letarolja a mobilos fizetések piacát

Starbucks
56926230 - samutprakarn, thailand - may 21, 2016: large iced starbucks drink in a clear cup on a black table with blurred background inside home pro village , suvarnabhumi shopping mall
Vágólapra másolva!
Bármennyire is igyekeznek az olyan fintech cégek, mint a Samsung, az Apple és a Google, hogy átvegyék az uralmat a mobilos fizetések piacán, a Starbucks kávézó továbbra is vezet az Egyesült Államokban. A népszerű kávézólánc mobilfizetéses alkalmazása annyira sikeres, hogy az összes riválist maga mögé utasítja az eMarketer szerint.
Vágólapra másolva!

Az eMarketer adatai szerint a Starbucks továbbra is vezeti a mobilos fizetések piacát az Egyesült Államokban, hiszen a kávézólánc alkalmazása a legnépszerűbb és ez bizonyára így is marad.

Ebben az évben 23,4 millió 14 évesnél idősebb használta legalább egyszer a Starbucks telefonos alkalmazását fizetéshez.

A Starbucks így megelőzi az Apple Payt (22 millió felhasználó), a Google Payt (11,1 millió felhasználó) és a Samsung Payt (9,9 millió felhasználó). Ugyan a Samsung alkalmazását fogadja el a legtöbb kereskedő, mégis ők állnak a lista utolsó helyén.

illusztráció Forrás: 123RF

Az eMarketer becslései szerint a mobilos fizetés piaca 14,5 százalékkal fog nőni idén és eléri az 55 millió felhasználót. Szintén az idei évben először fog minden negyedik amerikai félévente legalább egyszer a telefonjával fizetni egy boltban a vásárlást követően.

Ugyan a piac nő, de az eMarketer arra is felhívja a figyelmet, hogy a mindennapokban továbbra sem elterjedt még ez a fizetési forma. A legtöbbször csak nagyon apró dolgokért és ritkán fizetnek mobiltelefon segítségével. Azonban néhány éven belül már komolyan számolni kell majd a mobilos fizetéssel.

A Starbucks alkalmazás sikere abban is rejlik, hogy a lánc által kínált kávé a fiatalok körében státuszszimbólummá vált, és több mint 14 ezer boltjuk van világszerte.

A kávézó hűségprogramja is a legnépszerűbbek között van és sokan az alkalmazás segítségével gyűjtik pontjaikat. Az eMarketer megerősítette, hogy a jól ismert éttermek és kávézók között a Starbucks hűségprogramját használják a legtöbben.