A Bónusz Brigád 2010 novemberi piacra lépésével a Magyarországon induló bónuszos-kuponos piac oldalai ekkor, és a következő négy-öt évben, még 50-90 százalékos kedvezményekkel működtek, míg ma már a 60 százalékos kedvezmény is soknak és ritkának számít, írják az oldal üzemeltetői közleményükben.
Ennek elsősorban az az oka, hogy a 2008-as válságot követően jó ideig a vevők csak azt nézték, mennyi pénzt spórolhatnak meg a kuponos oldalakon keresztül, míg napjainkban már a minőség és a különlegesség számít, és ezért a 60 százaléknál nagyobb kedvezmény már inkább ijesztő, mint vonzó - mondta Kaprinay Zoltán, a Bónusz Brigád egyik alapítója és ügyvezetője.
Változás az is, hogy korábban az ajánlatok döntő többsége egy napig, legfeljebb egy hétig volt fent az oldalakon, napjainkban viszont több hónapig is elérhetőek.
Ennek hátterében is az áll, hogy a korábbi gyorsan döntő, úgynevezett impulzus vásárlókat felváltották a minőséget előtérbe helyező tudatos vásárlók, akik új élményeket, szolgáltatásokat, sokszor inspirációt keresnek, minőségi programajánló magazinként tekintve a kuponos oldalakra.
Az elmúlt években változott az átlagos vásárlási érték is:
míg 2011-ben a kosárérték 8 000 forint volt, addig 2018-ban már több mint 12 000 forint.
Jellemző az is, hogy minél idősebb valaki, annál többet költ. A 18-24 évesek átlagosan 5 500 forintért vesznek szolgáltatást, illetve 3 900 forintért terméket, és 32 000 forintért utazási lehetőséget. A 25-49 évesek ugyanerre 6 400 forintot, 5 400 forintot és 36 000 forintot, az 50-64 évesek sorrendben már 6 900, 6 400 és 40 000 forintot költenek, a 65 év felettiek pedig átlagosan 6 200 forintért vesznek szolgáltatást, 5 800 forintért terméket, és több mint 42 000 forintért utazást.
A teljes online bónuszos-kuponos piac közvetített forgalma az indulás utáni első teljes évben 3,5 milliárd forint volt, 2014-ben elérte a 10,2 milliárdot, és
idén várhatóan mintegy 13 milliárd forint lesz.
A legnagyobb piaci verseny az utazási szolgáltatások területén van.
A GKI Digital adatai szerint azoknak a magyaroknak száma, akik legalább egyszer már vásároltak interneten, eléri a 3,5 milliót.
Ebből 1,8 milliónyian már kerestek fel kuponos oldalt is, ahol regisztráltak, de nem mindegyikük vásárolt. A vásárlás gyakorisága változó, hiszen terméket hetente vesznek az emberek, szolgáltatást 1-2-4 havonta, utazást pedig félévente illetve évente. A magyarországi vásárlók kétharmada nő, és ez világszerte így van. A vevők a bónuszok 27 százalékát ajándékba veszik.