Ennyit költenek el a kuponos oldalakon a magyarok

trend, Kuponguruk és bónuszmánia – könnyebben átverhetnek, mint gondolnád!
Vágólapra másolva!
Jelentősen átalakult az elmúlt nyolc évben a kuponos piac. Míg korábban az ügyfelek elsősorban a kedvezmény mértéke alapján vásároltak terméket és szolgáltatást, addig mára leginkább a minőség számít. Változott a vásárlók korösszetétele is, míg kezdetben, 2010-ben szinte kizárólag a 25-49 évesek látogatták a kuponos oldalakat, addig mára 10 százalék körülire nőtt a 18-24 évesek aránya, illetve 20 százalékot tesz ki az 50 év fölöttieké.
Vágólapra másolva!

A Bónusz Brigád 2010 novemberi piacra lépésével a Magyarországon induló bónuszos-kuponos piac oldalai ekkor, és a következő négy-öt évben, még 50-90 százalékos kedvezményekkel működtek, míg ma már a 60 százalékos kedvezmény is soknak és ritkának számít, írják az oldal üzemeltetői közleményükben.

Ennek elsősorban az az oka, hogy a 2008-as válságot követően jó ideig a vevők csak azt nézték, mennyi pénzt spórolhatnak meg a kuponos oldalakon keresztül, míg napjainkban már a minőség és a különlegesség számít, és ezért a 60 százaléknál nagyobb kedvezmény már inkább ijesztő, mint vonzó - mondta Kaprinay Zoltán, a Bónusz Brigád egyik alapítója és ügyvezetője.

internetes kuponoldalak Forrás: [origo]

Változás az is, hogy korábban az ajánlatok döntő többsége egy napig, legfeljebb egy hétig volt fent az oldalakon, napjainkban viszont több hónapig is elérhetőek.

Ennek hátterében is az áll, hogy a korábbi gyorsan döntő, úgynevezett impulzus vásárlókat felváltották a minőséget előtérbe helyező tudatos vásárlók, akik új élményeket, szolgáltatásokat, sokszor inspirációt keresnek, minőségi programajánló magazinként tekintve a kuponos oldalakra.

Az elmúlt években változott az átlagos vásárlási érték is:

míg 2011-ben a kosárérték 8 000 forint volt, addig 2018-ban már több mint 12 000 forint.

Jellemző az is, hogy minél idősebb valaki, annál többet költ. A 18-24 évesek átlagosan 5 500 forintért vesznek szolgáltatást, illetve 3 900 forintért terméket, és 32 000 forintért utazási lehetőséget. A 25-49 évesek ugyanerre 6 400 forintot, 5 400 forintot és 36 000 forintot, az 50-64 évesek sorrendben már 6 900, 6 400 és 40 000 forintot költenek, a 65 év felettiek pedig átlagosan 6 200 forintért vesznek szolgáltatást, 5 800 forintért terméket, és több mint 42 000 forintért utazást.

illusztráció Forrás: Thinkstock

A teljes online bónuszos-kuponos piac közvetített forgalma az indulás utáni első teljes évben 3,5 milliárd forint volt, 2014-ben elérte a 10,2 milliárdot, és

idén várhatóan mintegy 13 milliárd forint lesz.

A legnagyobb piaci verseny az utazási szolgáltatások területén van.

A GKI Digital adatai szerint azoknak a magyaroknak száma, akik legalább egyszer már vásároltak interneten, eléri a 3,5 milliót.

Ebből 1,8 milliónyian már kerestek fel kuponos oldalt is, ahol regisztráltak, de nem mindegyikük vásárolt. A vásárlás gyakorisága változó, hiszen terméket hetente vesznek az emberek, szolgáltatást 1-2-4 havonta, utazást pedig félévente illetve évente. A magyarországi vásárlók kétharmada nő, és ez világszerte így van. A vevők a bónuszok 27 százalékát ajándékba veszik.