Fellépnek a nem valódi várandósokat mutató reklámok ellen

2019.07.01. 20:00

Egy sokat foglalkoztatott modell, Louise Boyce, kezdeményezte a nagy divatcégeknél azt, hagyjanak fel a gyakorlattal, hogy várandós nőknek készült reklámjaikban műanyagpocakkal felszerelt nőket mutagatnak a vélt hitelesség kedvééert - írja a BBC.

A modell most harmadik gyerekével várandós, a 17. hétben jár, és videóüzenetben kelt ki a divatcégek gyakorlatai ellen, miszerint azok pocakimitációkkal szerelik fel a többnyire tökéletes alkatú fiatal modelleket termékeik reklámozásához. A végső lökést az adta fellépéséhez, hogy egy Arabella Chi nevű, egykori reality-sztár úgy vállalt el egy reklámkampányt az Asos Maternity-hez, hogy a reklámozott ruhák alatt valójában csak egy ál-has dudorodik. A 28 éves nő nemhogy nem várandós, még csak terhes sem volt soha.

IllusztrációForrás: Getty Images/vgajic/Miodrag Gajic

Boyce azt szerené elérni, hogy a cégek innentől csak valóban várandós nőkkel reklámozzanak, ha üzeneteikkel őket szólítanák meg.

Szerinte a hamis terhességre épített kampányok nem valóságos arculatát mutatják a terhességnek. Érvelése szerint, a várandós nők egyszerűen nem tudnak úgy kinézni a ruhákban, mint ahogy a képeken látják, mivel egész testük átalakul. Bármilyen ruhát is vesznek magukra a látottak közül, az biztosan másképp áll rajtuk, mint a műhasat viselő modellen.

Így viszont a reklámok megtévesztik őket, amitől csak még stresszesebbek lesznek a várandósság amúgy is nehéz időszaka alatt.

Azt is hozzátette, a reklámokban alkalmazott ál-hasak számos formában és méretben készülnek, amivel viszont a kiskereskedelmi szektor egyszerűen figyelmen kívül hagyja azt, a leendő anyák hogyan tekintenek magukra testük átalakulásakor. Ez pedig szerinte fontos, önértékelési kérdés a nőknél.