Nagy változás jön egy áruházláncnál az online vásárlásokban

Spar
Budapest, 2016. szeptember 7. A Spar 100., zuglói franchise üzletének táblája az Ungvár utcában 2016. szeptember 7-én, a boltnyitás előtt. MTI Fotó: Máthé Zoltán
Vágólapra másolva!
Éves szinten várhatóan 3 tonna papírt takarít majd meg a Spar azzal, hogy az online shopos vásárlások esetében csak digitális szállítólevelet állít ki. A másik újdonság, hogy a futárok ezentúl visszaveszik a korábbi kiszállításokkor használt papírcsomagolást, amit szelektíven hasznosít az üzletlánc.
Vágólapra másolva!

A SPAR online értékesítési csatornáján keresztül átlagosan napi több száz rendelés érkezik, amihez eddig nyomtatott szállítóleveleket állított ki a vállalat. Ez éves szinten több mint 3 tonnányi mennyiséget jelentett, ami jellemzően a kukákban, jó esetben pedig a szelektív gyűjtőkben végezte. A hazai áruházlánc számos környezettudatos intézkedést hozott az elmúlt években. Ezek sorába illeszkedik az új kezdeményezés, miszerint mostantól már csak digitális szállítólevelet készít a rendelésekhez, ez az online shopban a „Rendeléseim" menüpontban érhető el, illetve a vásárlást visszaigazoló e-mailben, csatolmányként kapják meg a vásárlók.

A képen a Spar logója látható Forrás: MTI/Máthé Zoltán

A papírhulladékok további csökkentése érdekében egy másik újítást is bevezet a vállalat:

az online rendelések kézbesítésekor a vásárlók az előző rendelésekből megmaradt, felhalmozódott online shopos papírzacskókat átadhatják a futároknak. A használt papírzacskók a visszagyűjtésnek köszönhetőn így biztosan szelektív hulladékfeldolgozóba kerülnek.

A vásárlók tehát annak tudatában rendelhetnek ezentúl az internetes shopban, hogy nem kapnak feleslegesen papír alapú dokumentumokat, illetve a szállításkor használt papír csomagolóanyagokat a következő alkalommal visszaadhatják.