Közös megegyezéssel távozik posztjáról Kovács Ferenc, a Malév vezérigazgatója. A légitársaság privatizációja kapcsán kívülállók már régóta találgatták, hogy a magánosítás együtt jár-e majd a menedzsment lecserélésével, és a vezetőség tagjai keresni fogják-e a lehetőséget az újrakezdésre. Kovács Ferenc 23 évig dolgozott a Malévnál. Tavaly október 2-án került a vezérigazgatói székbe. Az eltelt egy év alatt addig szokatlan problémákkal kellett megbirkóznia. Sorozatos késések, járatkimaradások, poggyászlopási ügyek, elnökváltás, illetve a korábbi évekből elmaradó gépparkcsere megkezdése. Egyes hírek szerint azonban Kovácsnak azért kellett távoznia posztjáról, mert nem volt hajlandó végrehajtani a légitársaságban 97 százalékos tulajdonrésszel bíró Állami Privatizációs és Vagyonkezelő (ÁPV) Rt. által követelt, 300 főt érintő, drasztikus létszámleépítést. A távozó vezérigazgatót a Népszava információi szerint - az ÁPV Rt. tanácsadónak kérte fel.
A légitársaságnál a közelmúltban történt fejcserék:
1999. október 2. A Malév Rt. rendkívüli közgyűlése Pongrácz Antal vezérigazgató munkaviszonyát megszüntette, helyére Kovács Ferencet, az addigi üzemeltetési és kereskedelmi vezérigazgató-helyettest nevezte ki.
2000. május 29. A Malév éves közgyűlésén elfogadták Siklós Csaba, az igazgatóság elnöke, valamint Faragó Csaba igazgatósági tag lemondását. Igazgatósági tagnak választották többek között Hernádi Zsoltot, a Magyar Takarékszövetkezeti Bank Rt. vezérigazgatóját.
2000. július 17. Lemondott a Malév Rt. igazgatóságának elnökségéről Hernádi Zsolt.
(Népszava)
Ajánló:
Korábban:
(1999. október 2.)