Fokozódik a nyomás Jean Todt és Bernie Ecclestone részéről, hogy a Honda is egynél több csapat számára szállítson motort, értesült a Motorsport.com. A portál szerint Ron Dennis elsősorban azért vétózta meg a 2016-ra tervezett Red Bull-Honda együttműködést, mert attól tartott, a japánoknak nem lesz ideje elég alkatrészt gyártani, viszont nem zárkózna el attól, hogy 2017-től a Sauber is a Honda erőforrásaira váltson.
„Rengetegszer szóba kerülnek a motorok a megbeszéléseken” – jelentette ki Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke. „Ebben a kontextusban felmerült ez a lehetőség is, de inkább a múltba tekintettünk, hogy mi történt eddig. Beszéltünk motorokkal kapcsolatos saját helyzetünkről is, és elmondtuk, hogy jelenleg szerződés köt minket, de mindig nyitott szemmel járunk. Ez egy általános beszélgetés része volt arról, hogy a gyártóknak több csapatot kellene ellátniuk.”
Kaltenborn rámutatott, hogy a Sauber „hosszú ideje kapcsolatban áll a Ferrarival, ez jó együttműködés, de senki sem tudja, hogy mi lesz két-három-négy év múlva.” A svájci istálló a 2006-2009 közötti BMW-s éveket leszámítva 1997 óta az olasz gyártó ügyfele, az Ferrari viszont jövőre szoros technikai együttműködésbe kezd a Haas csapattal. Kaltenborn közben elismerte, már korábban is felmerült a Honda motorok használatának ötlete.
„Egyszer gondolkodtunk azon, hogy talán Hondára kellene váltanunk” – emlékezett vissza. „Nem keresett meg minket a Honda, Kamui Kobajasi kérdezett rá. Nem emlékszem, ez tavaly volt, vagy egy évvel azelőtt, de nagyjából erről volt szó” – jelentette ki. Kobajasi 2010 és 2012 között szerepelt a Saubernél, miután az őt támogató Toyota kiszállt az F1-ből. A japán versenyző később a Ferrarihoz igazolt, majd a Caterham színeiben tért vissza az F1-es mezőnybe.
Ezt Christian Horner mondta vasárnap a BBC-n, amikor arról kérdezték, hogy mi lesz a neve a Red Bullokban jövőre működő erőforrásoknak. Szinte biztos, hogy a csapat 2016-ban is a Renault motorjait használja majd, de a franciák nem akarják adni a nevüket a projekthez. Felmerült, hogy Infiniti vagy Nissan márkajelzést kaphat a csomag, de a legújabb pletykák szerint egészen más lehet a háttérben.
Nemrég kiderült, hogy 30 év után szakít egymással a TAG Heuer óragyár és a McLaren, a veterán F1-es szakblogger, Joe Saward pedig arról számolt be, hogy a technológiai befektetésekre szakosodott TAG-birodalom tulajdonosa, Mansour Ojjeh eladná részesedését a McLarenben, a Red Bull csapatához szegődne, így a név Red Bull-TAG lehetne. Ez nem lenne példátlan, hiszen 1983 és ’87 között a McLaren is használt TAG nevű, a cég megbízásából kifejlesztett Porsche motorokat.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!