„A pilóták egyetértettek abban, hogy a helyzet nem volt különösebben veszélyes, és Verstappen nem szenvedett hosszan tartó hátrányt a szabadedzésen – áll az indoklásban. – Mindkét pilóta egyetértett abban is, hogy a korlátozott hátrafelé a láthatóság és a 44-es autó [Hamilton] helyzete megnehezítette Hamilton számára, hogy lássa [Verstappen] érkező autóját, és azt is elfogadták, hogy Hamilton lassan tért vissza a pályára.”
A sportfelügyelők a fedélzeti videófelvételen megvizsgálták, hogy Hamilton legalább kétszer belenézett a tükörbe, mielőtt megpróbált visszatérni a pályára.”
Verstappen bár a Vettel-esetnél nem volt érintett, a hétvége előtt elmondta, megérti a sportfelügyelők döntését, de a szabálykönyvet átírná, így sejthető volt, hogy Hamilton büntetése érdekében sem fog lobbizni.
Hamilton a Mercedes sajtóbeszélgetésén elmondta, csodálkozott, hogy meg tudta fogni az autóját, és örült ennek, mert szerinte enélkül könnyen a falnak ütközhetett volna, így viszont még az abroncsai sem sérültek meg komolyabban. A visszatérése kapcsán hozzátette, próbálta elkerülni az ideális ívet, „de természetesen az ember egy idő után ráhajt a versenyvonalra.”
„Belenéztem a tükörbe, de amikor a fehér vonalon hajtunk, nem látszik benne semmi, Max elég távol volt a pálya másik oldalán, az ideális íven. Próbáltam lassan menni és nem útban lenni, aztán hirtelen megláttam őt, de szerencsére nem voltunk elég közel egymáshoz és nem akadályoztam meg, hogy bevegye a kanyart. Aztán a kijáratnál alaposan megcsúszott.”
Egy kis motorhiba sem rontotta el a napot
Hamilton a megcsúszás után a gyújtás problémájával küzdött, de ezen kívül elégedett volt az autója tempójával, csupán a balanszon kell még finomítania. „Lewis nehezebben találta el a balanszt, és hibázott is a lágy gumis etapján. Folytattuk volna még azzal a gumival, de hibás gyújtás miatt inkább kivizsgáltuk az autót a garázsban” – nyilatkozta Andrew Shovlin vezető versenymérnök.
Shovlin hozzátette, megtankolva jól működött Hamilton autója, Valtteri Bottas esetében már rövid etapokon is jól szerepeltek, de a hátsó gumik gyenge tapadása miatt a finn pilóta autóján is küszködtek a balansszal.
„Minél többet javult a pálya, annál jobb lett a balansz is – mondta Bottas, aki az élen zárt délután. – Ettől függetlenül az autó rögtön gyors volt, és ez mindig jó kezdet. A második szabadedzésre változtattunk a beállításokon, és sokkal jobb lett, ezért is javult a köridő is. Nagyon meleg van, és ennél csak melegebb lesz, a gumik a határon lesznek, főleg vasárnap” – tette hozzá.