Idei egyik legjobb futamát zárta a Mercedes a Kanadai Nagydíjon, hiszen bár már többször is zártak a harmadik és a negyedik helyen, tempójuk ezúttal valamivel közelebb volt az élcsapatokéhoz. Ennek megfelelően a csapatfőnök és a pilóták is elégedetten nyilatkoztak a leintés után.
Lewis Hamilton a bahreini szezonnyitó után másodszor állhatott fel a dobogóra. A hétszeres világbajnok eddig láthatóan jobban szenvedett az autóval, mint csapattársa, George Russell, ezért már a szombaton megszerzett negyedik helye is nagy megkönnyebbülést jelentett neki, nem beszélve a versenyről.
Számomra ez nagyon nehéz év ezzel az autóval
A közvetlenül a leintés után adott interjúk során Hamilton mámorítónak nevezte ezt az eredményt. Most kijelentette, hogy ez már-már diadallal ér fel, ráadásul pont azon a helyszínen, ahol 2007-ben megszerezte első F1-es győzelmét. A 37 éves versenyző szerint idővel ennél is jobbak lehetnek.
„Van potenciál ebben az autóban, de még nem tart ott, ahol szeretnénk – jelentette ki. – Nagyon kicsi a működési tartománya, és ha nem találjuk el, akkor nem megy jól. Ezzel nagyon nehéz megküzdeni, de ezen a hétvégén remek munkát végeztünk. A harmadik hely más, mint a győzelem, de azt hiszem, annak élem meg. Végre jön egy kis állandóság.
Tudom, hogy jobbak lehetünk, tudom, hogy én is többre vagyok képes, csak tovább kell dolgoznom.”
A nyolcadik helyről rajtoló Russell hamar megelőzte Esteban Ocont és a Haasokat, Fernando Alonso pedig a taktikának köszönhetően került mögé. A brit pilóta aggódott, hogy a hátulról rajtoló Sergio Pérez és Charles Leclerc megelőzi őket, de előbbi hamar kiesett, utóbbi pedig közvetlenül mögötte végzett, de utolérni sem tudta a négyszeres dobogóst.
„Teljesen magabiztos voltam azt illetően, hogy a Haasokat és az Alpine-okat meg tudjuk előzni – szögezte le. – Persze aggódtunk, hogy Leclerc és Checo átmegy [a mezőnyön], de szerencsére magunk mögött tartottuk őket. A versenytempónk közelebb volt a Ferrariéhoz és a Red Bulléhoz, mint a szezon eddigi részében, de [az autóban] lévő teljesítmény még nem jött ki.”
Az első virtuális biztonsági autós fázisban Hamiltonnal ellentétben Russellt nem hozták ki kereket cserélni, ezt a másodikban tették meg. Ennek következtében taktikai hátrányba került csapattársával szemben, de a 24 éves versenyző úgy véli, ennek nem volt jelentősége, mert amikor a valós Safety Car megadta neki az esélyt, nem tudott élni vele.
Utólag mindent könnyű [megmondani], valószínűleg jó lett volna kiállni az első VSC alatt
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke szintén elégedett volt. Az osztrák szakember kiemelte, hogy annak ellenére sikerült mindkét pilótának jó eredményt hoznia, hogy eltérő beállításokat használtak. Hamilton ugyanis kisebb, míg Russell nagyobb leszorítóerővel ment, utóbbi inkább az esőben volt optimális.
„Lewis és George is nagyon jó volt, most mutattunk némi tempót – kezdte Wolff. – Eltérő szárnyállásokkal mentünk, és a futamon nyújtott teljesítményt tekintve gyorsak voltunk. A jövőre nézve úgy gondolom, hogy egyszerűen csak más módon kell fejlesztenünk az autót, mint eddig.
Sok területen nem jó úton haladtunk, de mi okoztuk a problémát.”
Az 50 éves szakembert külön megkérdezték Hamiltonról is, akinek eddig kifejezetten nehéz szezonja volt. Wolff méltatta versenyzőjét, és kiemelte, hogy ő és Russell milyen hatékonyan segítik egymást.
„A csapaton belül Lewis mindig pozitívan gondolkodik – mondta. – Elképesztő, ahogyan ők ketten együtt dolgoznak, az eligazításokon mindig kérdezgetik egymást. Nagyszerű, ahogyan fejlődtek. Boldog vagyok Lewis miatt, mert sokszor volt balszerencsés, néhányszor dobogóra állhatott volna, ha a biztonsági autó nem jön ki rosszul számára.”