Ahogyan arról mi is beszámoltunk, hivatalosan is meghiúsult, hogy a Porsche a Red Bull-lal együttműködve csatlakozzon a Forma-1-be. A felek lényegében mindenben megállapodtak, már a bejelentés szövege is elkészült, ám aztán a hírek szerint a bikások kihátráltak az egyezségből.
Ez utóbbit Christian Horner szavai is megerősítik. A Red Bull tavaly létrehozta a Red Bull Powertrainst, amelynek révén 2026-tól saját motorral vehetnek részt a Forma-1 küzdelmeiben. Az energiaitalosok csapatfőnöke elárulta, a Porschéval való együttműködés nem illett bele a terveikbe.
A Red Bull több mint tizennyolc hónappal ezelőtt úgy döntött, hogy motorgyártó lesz, és ez idő alatt a legnagyobb tehetségek közül gyűjtöttünk össze néhányat
– nyilatkozta a Sky Sportsnak. –Jelenleg több mint háromszáz emberünk dolgozik a Red Bull Powertrainsnél, ötvenöt hét alatt felépítettünk egy gyárat, és legyártottuk az első Red Bull-motort. Folytattunk megbeszéléseket a Porschéval, és úgy éreztük, hogy nem igazán illeszkedik a céljainkhoz és az utunkhoz. Számunkra semmi nem változik, a Porschénak pedig nem volt ráfordítása, így számukra sincs változás.”
A brit szakember később további részletekbe is belement. Kijelentése alapján arra lehet következtetni, hogy a házasság részben azért esett kútba, mert a Porsche nem tudott volna elegendő támogatást nyújtani technikai fronton.
„Minket az érdekelt, hogy amikor a semmiből építünk meg közösen egy erőforrást, a gyártó potenciálisan mit tud hozzátenni, ami nekünk nem áll rendelkezésre – magyarázta. – Szerintem miután megfelelő alapossággal áttekintettük a szituációt, úgy éreztük, hogy jó helyzetben vagyunk.
A toborzás után pedig nem gondoljuk, hogy valós hátrányban lennénk a versenytársainkkal szemben.”
A Porschéval kapcsolatos hírekkel párhuzamosan az elmúlt hetekben az is felmerült, hogy a Honda 2026-ban mégis visszatérne az F1-be, akár a Red Bull motorszállítójaként, akár új projekt indításával. Horner azonban kizárta, hogy az együttműködést a korábbi formájában fel fogják éleszteni, és egyedül azt tartja lehetségesnek, hogy az erőforrás hibrid része kapcsán kaphatnának támogatást a japánoktól. Természetesen ez is csak abban az esetben merülhetne fel, ha a Hondának más alakulattal nem lesz kapcsolata.
„A 2026-os vonatunk elhagyta az állomást – szögezte le. – Van egy motorunk és egy prototípusunk, és az összes tesztpadot üzembe helyeztük, [úgyhogy] készen állunk. A Honda egy nagyszerű vállalat. Bejelentették, hogy kivonulnak az F1-ből, hogy az elektromosságra összpontosítsanak, eltávolodva a belső égésű motoroktól. Tehát feltételezhetjük, hogy ha fontolóra vennék a visszatérést az F1-be, akkor ezt figyelembe kellene venniük. Érdekes párbeszéd lenne, hogy érdeklődnének-e az akkumulátorok, illetve bármilyen lehetséges együttműködés iránt. Azonban a motor égési és mechanikai oldalát illetően 2026-ig olyan ütemterv szerint haladunk, amellyel nagyon elégedettek vagyunk.”
Ugyanakkor a Red Bullnak azt is figyelembe kell vennie, hogy ha ez a fajta együttműködés megvalósul, akkor már nem biztos, hogy új motorszállítónak számítanának, így szigorúbb költségvetési korlát vonatkozna rájuk a motorok terén. Horner azonban nem izgatja magát. „Emiatt nem aggódunk – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre. – A toborzással és a létesítményen belüli beruházásokkal olyan helyzetben vagyunk, hogy mindent el tudunk végezni az erőforrással.”