Vágólapra másolva!
A 2024-es Forma-1-es Emilia-Romagna Nagydíj Max Verstappen győzelmével zárult, bár a legvégén komoly veszélybe került a sikere a visszaesése miatt. A holland mellett másodikként Lando Norris, harmadikként Charles Leclerc állt az imolai F1-es futam dobogójára.

A 2024-es Forma-1-es szezon első európai versenyhétvégéjén, az Emilia-Romagna Nagydíjon a ferraris Charles Leclerc nyerte az első és a második szabadedzést is, majd a kaotikus harmadik F1-es gyakorláson a mclarenes Oscar Piastri zárt az élen. Ennek ellenére az időmérő edzésen az addig szenvedő, Red Bull-os Max Verstappen sorozatban a nyolcadik pole pozícióját is megszerezte, így az imolai versenyen ő indulhatott az élről a mclarenes Lando Norris elől, miután a kvalifikáción másodikként záró Oscar Piastrit utólag hátrasorolták. A második sorból a két Ferrari várhatta a száraz körülmények között rendezett, 63 körös futam rajtját, amelynél Sergio Pérez, Csou Kuan-jü és Logan Sargeant kemény keverékű abroncsokon, Pierre Gasly és a bokszutcából induló Fernando Alonso lágyakon, a többiek közepeseken indultak el.

Forma-1, F1, Emilia-Romagna Nagydíj, 2024, rajt, Imola
Lando Norris sikertelenül próbálta támadni Max Verstappent az imolai, F1-es Emilia-Romagna Nagydíj futamának rajtja után
Fotó: AFP

Nem volt dráma az imolai F1-es futam rajtjánál

A rajt után az első hat helyen nem változott a sorrend, a középmezőnyben Lewis Hamilton és Sergio Pérez tudott egy-egy pozíciót előrébb lépni az élcsapatok pilótái közül. Ez az első körökben sem változott, néhányan ugyan DRS-távolságon (azaz egy másodpercen) belül tudtak maradni az előttük haladóhoz képest, komolyabb támadásokra nem került sor. Kilenc kör után máris megkezdődtek az első bokszkiállások a mezőny hátsó feléből, 

Fernando Alonsónak rövid időre a bal első fékje kigyulladt, Alexander Albon autóján pedig hibáztak is 

a Williams kerékcseréjénél – a jobb hátsó kerék újrarögzítése végett egy körrel később ismét ki kellett állnia a brit-thai pilótának, akit így is megbüntettek 10 másodpercre.

Az élmezőny a táv harmadánál kezdte meg a kerékcseréket, Max Verstappen pedig kapott egy utolsó figyelmeztetést a pályahatárok elhagyása miatt, így figyelnie kellett rá a folytatásban. Az élen autózó versenyzők egyaránt kemény keverékű gumikra váltottak, a bokszkiállásával pedig Carlos Sainz és Lewis Hamilton várt a legkésőbb, valamint a más taktikát választó Sergio Pérez. Így aztán 

a kerékcseréket követően annyi változott az első hét helyen, hogy Piastri Sainz elé került, és a folytatásban már Leclerc-t üldözte.

Forma-1, F1, Emilia-Romagna Nagydíj, 2024, boksz, bokszkiállás, box, kerékcsere, Carlos Sainz
Carlos Sainz állt ki a legkésőbb a bokszba az élmezőnyből
Fotó: Luca Bruno / POOL / AFP

Úgy tűnt, a dobogóért lesz a harc a Forma-1-es Emilia-Romagna Nagydíj hajrájában

A verseny kétharmadához érve Verstappen 7 másodperccel vezetett Norris, 9-cel Leclerc és az őt üldöző Piastri előtt, mögöttük pedig Sainz, Russell, Hamilton, Cunoda, Hülkenberg és Ricciardo volt a sorrend a pontszerző helyeken, de az ekkortájt kereket cserélő Pérez és Stroll felzárkózása még biztosnak tűnt. A közepes gumikon a mexikói hamar el is kezdett előzgetni, a 44. körre már a 8. helyen haladt, ám Hamilton üldözését nagyon messziről kellett elkezdenie. A dobogós helyeknél viszont jóval szorosabb volt az állás, a számára is érthetetlen módon a vártnál lassabban köröző Norris nyakára megérkezett Leclerc és Piastri, így úgy tűnt, a 2-4. helyért csata lehet. Ám az utolsó tizenöt körre 

magára talált Norris, és fokozatosan kezdett közelebb zárkózni a gumijaival szenvedő Verstappenre, 

továbbá visszanövelni az előnyét a riválisaival szemben, miközben Piastri is szakadt le az egyik kanyart el is fékező Leclerc-ről.

Verstappen és Norris csatázott a futamgyőzelemért

Sőt, nemhogy a második, de az első hely is elérhető közelségbe került Norris számára, ugyanis az alulkormányzott Red Bullt alig tudta irányítani Verstappen, akire hat körrel a vége előtt már 2 másodpercen belülre zárkózott a brit riválisa. Ám ekkor Norris is hibázott, és a holland is elkezdett magára találni, így az utolsó körig végig 1 és 2 másodperc közötti volt a kettejük közti különbség, azaz a McLaren-pilóta nem tudta nyitni a hátsó szárnyát. 

A legutolsó körben aztán egy másodpercen belülre került Norris, de a holland meg tudta védeni az elsőségét, és bő fél másodperces előnnyel megnyerte F1-es karrierje 59. futamát. 

Mellette Norris (Imolában sorozatban harmadszor) és Leclerc zárt dobogós pozícióban. Az imolai pontszerzők sorrendjét mögöttük Piastri, Sainz, Hamilton, Russell, Pérez, Stroll és Cunoda alkották.

A 2024-es Forma-1-es szezon jövő héten, május 24. és 26. között a Monacói Nagydíjjal folytatódik. Hét versenyhétvége után a 161 pontos Max Verstappen vezeti az összetettet a 113 pontos Charles Leclerc előtt. Az egyéni pontverseny harmadik helyén a 107 pontos Sergio Pérez áll,mögötte Lando Norris 101, Carlos Sainz pedig 93 ponttal rendelkezik.

Kapcsolódó cikkek

Hirdetés: Regisztrálj most a megújult TippmixPro-ra és használd egyedi bónuszkódodat, hogy tiéd lehessen a 100%-os feltöltési bónusz akár 30.000 Ft-ig! Bónuszkód: MW30