Levágott kéz a hentesnél - merész kampányok

Vágólapra másolva!
A szerethető sorozatgyilkosról szóló Dexter mindig is híres volt ötletes, ám elsőre igencsak meghökkentő reklámjairól. A sorozat marketingesei ugyanis sosem elégedtek meg azzal, hogy óriásplakátokon hirdessék hősüket, minimum pár levágott kezet helyeztek el különböző hentesüzletekben. A láz már Szlovákiát is elérte.  
Vágólapra másolva!

A Dexter beharangozását északi szomszédaink sem aprózták el, a sorozatot adó tévé munkatársai ugyanis egy becsomagolt, ám így is véres hullát (pontosabban egy annak látszó bábut) hagytak egy sípályán, egy oszlopnak támasztva. Persze - hogy az arra csúszkálókra ne jöjjön rá a szívbaj - a test fölött elhelyeztek egy táblát is (amely kicsit konkrétabban reklámozza a Dexter-t), de a képek alapján úgy tűnik, hogy ez csak közelről látható, míg a vér messziről is könnyen kiszúrható a fehér hóban. Az alábbi képekre kattintva két videót is megtekinthetünk az előkészületekről:

Sorozatjunkie

A bizarr Dexter-promók a második évaddal kezdődtek, amikor is a marketingesek azt találták ki, hogy vörös vízzel töltenek fel szökőkutakat az Egyesült Államok tizenhárom nagyvárosában, köztük New Yorkban, Los Angelesben, Chicagóban és persze Miamiban, ahol a sorozat játszódik. A látvány igen hatásosra sikerült, hisz a zubogó vízról nyilván a szétfröccsenő vérre asszociáltak a járókelők - bár a szériát adó Showtime részéről váltig állították, hogy csak azért a vöröset választották, mert az a csatorna színe. Hogy a kampány milyen monumentális volt, annak érzékeltetésére elég egy fotót mellékelni a houstoni szökőkútról, de a többi város "bevéreztetését" is meg lehet tekinteni itt.

Showtime

A szokatlan kampány aztán a spanyoloknak és a portugáloknak is megtetszhetett, hisz a Dexter bemutatásakor hasonlóan ötletes reklámfogásokkal álltak elő. A leghátborzongatóbb talán az volt, amikor felbéreltek egy férfit, aki "késsel a hátában" elfeküdt az utcán, maga körül egy csomó szórólappal, amelyek mind a véres sorozatot reklámozták. Nem sokkal volt szelídebb a bevezetőben említett kampányelem, vagyis a hentespultban elhelyezett kéz sem:

Sorozatjunkie

Az Ibériai-félszigeten Dexter nevével csomagolópapírt is forgalomba hoztak, melynek "megtartóképessége megakadályozza, hogy vérnyomot hagyjunk a helyszínen"; bizonyos szórakozóhelyek piszoárjait pedig úgy bütykölték meg, hogy lehúzás után vörös vízzel öblítsen - ezt egy "Már mindenhol vért lát?"-szövegű poszterrel fejelték meg.

Ha már a posztereknél tartunk, a finnek például elég durva plakátokat csináltak a Dexter-hez, melyek szerint senki nem állíthat meg egy sorozatgyilkost, csak egy másik sorozatgyilkos. Más kérdés, hogy a képek - a promókkal ellentétben - nem teljesen illeszkednek a sorozat világához, inkább tűnnek egy death metál zenekar lemezborítójának.

A Dexter-hez kapcsolódóan megjelent persze néhány bizarr tárgy is, amit a rajongók megvásárolhatnak: ilyen mondjuk a nagyfejű Dexter-baba, de a véres széria iparművészek és formatervezők egész sorát megihlette, akik a vérfoltos foteltől, az ujjlenyomatos poháron át a csonka étkészletig mindenfélét készítettek:

Spring Design & Art

Vannak még ötletes reklámkampányok

Az ötletes reklámkampány persze nemcsak a Dexter sajátja: figyelemreméltó volt például az új Beverly Hills 90210, vagyis a 90210 felvezetője is, melynek keretében százezer jégkrémet osztottak ki ingyen. New York, Los Angeles és Chicago vízparti területeit egy hétvégén keresztül járta a tinisorozat képeivel díszített fagylaltoskocsi, amely a megszokott csengés helyett a 90210 főcímdalát játszotta.

A Hannah Montaná-t gyártó Disney tavaly nyáron azt találta ki, hogy a rajongóknak telefonos ébresztést kínál a főszereplő, Miley Cyrus hangjával: a cél az volt, hogy ezzel jó előre felkészítse a gyerekeket az iskolakezdésre, de közben néhány terméket is eladhatott, hisz Cyrus, az ébresztés mellett arra is emlékeztette a tanulókat, hogy miket kell még beszerezniük az iskolához.

Kevésbé jól sült el a Turner Broadcasting kampánya, amely a cég Aqua Teen Hunger Force című rajzfilmjére kívánta felhívni a figyelmet. A marketingesek ugyanis fekete zacskóba rejtett, villogó csomagokat helyeztek el tíz amerikai nagyvárosban, amelyek a sorozat egyik világító karakterét rejtették, a bostoniak viszont azt hitték, hogy bomba van bennük - így a fél várost lezárták egy napra.