A vártnál is jobban ment a Csernobil és az Eufória

2019.08.29. 15:55

A Trónok harca után is van élet az HBO GO-n.

A Trónok harca volt kétségkívül az HBO legnagyobb dobása az elmúlt években (és nem csak az HBO-é, hanem egyben a legtöbbet hivatkozott, közösségi médiában legtöbbet tárgyalt sorozat lett világszerte). Az HBO augusztus 29-i sajtóeseményén kiderült, hogy a fantasy lendülete után újabb hullám érkezett, rengetegen fizettek elő itthon az HBO GO-ra az 1986-ban minket is közelről érintő tragikus eseményt feldolgozó Csernobil miatt, majd az Eufória című széria is sokakat csábított előfizetésre. A Szolgálólány meséje pedig már a harmadik évadnál tart, nagyon nagy arányban tartja meg nézőit, esetében csak csekély nézői lemorzsolódás tapasztalható, noha kifejezetten lomha, lassú, de azért elgondolkodtató sorozatról van szó.

Csernobil sorozatForrás: HBO

A szovjet atomreaktor katasztrófájáról szóló minisorozat is cikkek ezreit szülte világszerte, ahogy az Eufória is népszerű lett, mindkét széria startja után 2-3 héttel kezdte becsábítani az előfizetőket (ennyi idő kellett, hogy a baráti beszélgetések, olvasott kritikák kifejtsék hatásukat). Pontos előfizetői számokat a magyar HBO nem kommunikál, csak arányokat.

Ami kiderült, hogy az átlagos magyar HBO GO-előfizető 6,4 órát nézi hetente a tartalmat, ebből nagyjából két órát filmmel, 4,4-et pedig sorozattal tölt. Az okostévés-nagyképernyős részesedés aránya idén már 50%, tavaly még csak 35% volt. Az HBO-s tartalmat mobilon nézők 30%-ban vannak jelen, tavaly 25% volt az arányuk. 2018-ban még a magyarok 40%-a nézte számítógépen, laptopon az HBO-s kontentet, idén ez lecsökkent 20%-ra.

EufóriaForrás: HBO

Több mint 700 film van fenn online, és idén 5-8 százalékkal nőtt azok aránya, akik hétvégenként filmekkel múlatták az időt. Az HBO Kids szolgáltatásról is kiderült pár adat: 52% naponta nézi, 27% csak hétköznap, 21% pedig csak hétvégén, pontosabban péntek és vasárnap közt.

Top sales drivernek azt a felkapott, keresett tartalmat hívják, amely miatt valaki előfizet, és amelyet elsőnek indít el, ha már élő az előfizetése. Ebben a – pénzügyi szempontból logikusan igen fontos – kategóriában a poszt Trónok harca-éra nyertese a Csernobil volt, de a Hatalmas kis hazugságok és az Eufória is szépen hozott a médiavállalatnak. Júliusban a top 15-ben az említettek mellett ott volt még a Válás, az Aranyélet, a Gomorra, a Walking Dead, de a múltból felbukkant még Az elit alakulat is (ezek egy része vásárolt kontent).

Friss