Kézzelfogható közelségbe került a világegyetem

ESO Paranal Obszervatóriuma
Alkonyat körüli éjszakai égbolt az ESO Paranal Obszervatóriumánál körülbelül napfelkelte előtt 90 perccel. A kék vonalak jelölik a horizont fölötti emelkedés fokát.
Alkalmazást fejlesztett a Pannon Csillagda. Ahogy azt a szakemberek ígérik, a helyszínen alkalmazható applikáció segítségével mostantól még nagyobb élmény és kaland a kiállítások bejárása.

A világűr még mindig elképzelhetetlen sok titkot tartogat számunkra. A Pannon Csillagda most a számtalan rejtély egy kis szeletéből összeállította a bakonybéli „élménytárát": egy zseniális, többszintes központot a csillagok szerelmeseinek. Erről az intézmény tájékoztatott a saját honlapján.

Különleges titkokat árulnak el a csillagokról Forrás-képillusztráció: https://phys.org/news/2020-03-eso-impact-satellite-constellations-astronomical.html

– mutattak rá a Balaton-felvidéki Nemzeti Park szakemberei. – Bakonybélben, a helyszínen, egy QR kód segítségével letölthetjük a kiállítás megtekintését segítő telefonos applikációt, hogy ezen keresztül is élvezhessük az univerzum csodáit!

A Pannon Csillagdában 400 négyzetméter alapterületű csillagászati és űrkutatási kiállítás fogadja a látogatókat, ahol

megismerhetjük a híres Gibeon meteoritot, több száz éves, antik távcsöveket, Galilei felfedezéseit, kísérleteit, a tengerészek csillagászati navigációját,

az űrkutatás legnagyobb expedícióit: a Holdutazást (Apollo program), és a Mars felfedezését.