Pár lóerőről le kell majd mondani, de cserébe kilométerenként 3 forintot spórol majd az üzemanyagon az új 1,2-es.

Suzuki SwiftForrás: Suzuki

A Dualjet nevű új 1,2-es, négyhengeres benzinmotort 2015-től vezetik be az esztergomi gyártású Suzuki Swiftben. Míg a régi 1,2-es átlagfogyasztása kereken 5 liter volt, az új motor már 4,3 literrel is megelégszik, ami azt jelenti, hogy a szén-dioxid kibocsátása is lement 100 g/km alá. A mai benzinárakkal számolva kilométerenként 3 forintot spórol meg az új motor a régihez képest, ami talán még azt is elfeledteti majd a vásárlókkal, hogy cserébe 94-ről 90 lóerőre csökken a csúcsteljesítmény. Igaz, a mindennapi vezethetőséget jobban befolyásoló nyomaték viszont megnő, 118-ról 120 Nm-re.

Az új motor különlegességét az adja, hogy egy helyett két befecskendezője van hengerenként, amelyek közelebb helyezkednek el a szívószelepekhez, így javul a keverék homogenitása és az égés hatékonysága. Ezen kívül áttervezték a szívócsöveket, az égéstereket, a dugattyúkat és a dugattyúk kenését is, új a kipufogógáz visszavezetési rendszer, felemelték a kompresszió arányt 11.0:1-ről 12.0:1-re, és bevezették a start-stop rendszert. Módosítottak a váltóáttételeken is, hogy dinamikusabb legyen a Swift gyorsulása.