Mercedes mesterhármas, nagy baleset Barcelonában
2018. május 12. 11:47
Óriási balesettel ért véget a Spanyol Nagydíj harmadik szabadedzése Barcelonában. Brendon Hartley, a Toro Rosso pilótája néhány perccel a leintés előtt az egyik tempós jobbkanyar előtt a külső ív felé tartva enyhén a fűre hajtott, az autója azonnal tapadást vesztett és az új-zélandi versenyző azonnal elvesztette az uralmát az Toro Rosso fölött.
Hartley az autó hátuljával csapódott a falnak, lényegében az egész hajtáslánc kiszakadt a karosszériából, de a rádión rögtön bejelentkezett és kissé remegő hanggal tudatta mérnökével, hogy jól van, majd kiszállt a roncsból. Az autó sérüléseit látva nem tűnik valószínűnek, hogy az időmérőig, kevesebb, mint két óra alatt újjá lehet építeni.
A baleset akkora volt, hogy a Toro Rossónál is láthatóan aggódtak Hartley épségéért és Sebastian Vettel is érdeklődött versenytársa állapotáról, de mérnöke őt is megnyugtatta. Pórul járt Max Verstappen, a Red Bull pilótája is, ő körülbelül az edzés utolsó negyedét hagyta ki elektromos probléma miatt.
Verstappen a sportfelügyelők figyelmét is felhívta magára,
amikor elfékezte magát az 1-es kanyarban, a bukótérbe hajtott, de nem a terelőbójától balra tért vissza a pályára, ezért vizsgálat alatt áll. Lewis Hamilton is elkövette ugyanezt a hibát, de ő szabályosan közlekedett, így őt és az általa megszerzett 1. helyet sem fenyegeti semmilyen veszély. Eltekintve Valtteri Bottastól, aki mindössze 0,013 másodperccel volt lassabb nála.
A két Mercedes a mezőnyből egyedüliként eleinte lágy gumikkal próbálkozott, míg a többiek elsősorban a szuperlágy abroncsokkal próbáltak boldogulni. Hamilton és Bottas a sárga jelzésű gumikkal is jól szerepelt, Vettel csak többszöri próbálkozásra tudta lenyomni őket szuperlágyakkal, majd az Ezüstnyilak is megkapták a szuperlágyakat és visszaszerezték a vezetést.
A Red Bull ismét külön úton járt,
hiszen mindkét pilótájukat közepes keverékű abroncsokkal engedték ki a pályára, ennek is köszönhető, hogy Daniel Ricciardo csak az edzés végén tudott felzárkózni a két Mercedes és a két Ferrari mögé, szuperlágy abroncsokkal. Előtte megpördült egyszer még a közepesekkel, utána azt mondta a rádión, hogy az abroncsainak lőttek.
Ricciardo gyorsulása előtt a középmezőny legjobbja a Haas-csapat volt, elsősorban Kevin Magnussen révén, aki az 5. helyezett is volt, végül csapattársa, Romain Grosjean előtt a 6. helyet érte el. A francia versenyző ismét megjárta a kavicságyat, ahogy Lance Stroll is, de mindketten megúszták nagyobb baj nélkül.
Az edzés előtt Fernando Alonso autójába új turbót kellett beszerelni,
így tettek a Ferrarinál is, de Kimi Räikkönen autójában több fődarabot is újra kellett cserélni a pénteki meghibásodás után. Az olasz istállót érintő információ, hogy a hírek szerint a Ferrarit a következő, Monacói Nagydíjtól ismét kötelezik a korábbi tükörkialakítás használatára, de hivatalos megerősítés erről egyelőre nem érkezett.
Percről percre közvetítésünk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.05.24. - 13:30Monaco Grand Prix - 1st Practice |
2024.05.24. - 17:00Monaco Grand Prix - 2nd Practice |
2024.05.25. - 12:30Monaco Grand Prix - Last Practice |
2024.05.25. - 16:00Monaco Grand Prix - Qualification |
2024.05.26. - 15:00Monaco Grand Prix - Race |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Kellemes délelőttöt kívánunk Kedves Olvasóinknak, köszönjük, hogy az F1-es közvetítésünket választották! Igyekszünk részletesen beszámolni a harmadik tréning eseményeiről!
...a hosszabb etapok terén viszont árnyaltabb a kép. Hogy mennyire, azt esélylatolgató elemzésünkben igyekeztünk kifejteni.
A Scuderia egyelőre fent hagyhatta a radikális szárnyait és tükreit, de az ellenfelek már bújják a szabályzatot, hogy kövessék-e a példájukat vagy inkább megfúrják az újítást.
5.000 eurót ért, hogy a szerelők nem rögzítették rendesen a bal első kereket, de szerencsére nem történt nagy baj.
A Haas kivételével mindenki komoly fejlesztésekkel érkezett Barcelonába. Pénteki galériánkban összegyűjtöttük a legjobb képeket a megújult autókról.
---- separator ----gallery-content-type:26bfca41-4a3e-41b5-b0ef-c41af7390c4d---- separator ----Bűnözők több autót is feltörtek az elvileg őrzött sajtóparkolóban. Háborognak az újságírók, a drága internetszolgáltatás után még a bűnözés is elszabadult Barcelonában.
A bejáratnál viszont elveszik a literes ásványvizet.
Nem lehet elégszer gyakorolni a kerékcseréket. A McLaren is ismételte a megszokott gyakorlatokat a délelőtt során.
10 perc múlva kezdődik a harmadik tréning, az autók már készen várják a pilótáikat.
Ezenkívül lényegében ideálisak a körülmények a Spanyol Nagydíj helyszínén. Esőt csak estére jósoltak.
...az európai nyitány kezdetén. Ezúttal a Scuderia vezeti a konstruktőri pontversenyt, az egyéniben viszont Lewis Hamilton, a Mercedes pilótája a listavezető.
Az állóhelyeken sokan vannak, de a tribünök egyelőre egyáltalán nem teltek meg, pedig két helyi pilóta is van Fernando Alonso és Carlos Sainz révén.
Räikkönen közepes keverékű abroncsokkal (és lényegében új motorral) hajtott a pályára, a többiek viszont az időmérőre készülve a szuperlágyakra voksoltak.
Martin Whitmarsht még Ron Dennis nevezte ki utódjaként, majd ő is rúgta ki a McLarentől. Whitmarsh azóta nem nagyon bukkant fel az F1-ben, de nemrég felkérték, hogy dolgozzon az F1-es költségplafon kidolgozásán, de Ted Kravitz, a Sky Sports riportere úgy tudja, azt már abba is hagyta.
Brendon Hartley ugrott az élre szuperlágy gumikkal és a Toro Rosso-Hondával. A köre egyelőre tapogatózó, 1:20.486.
Úgy érzi, sokat javítottak tegnapról mára az autója viselkedésén. Nagy lehet a különbség, ha ezt használt szuperlágy gumikkal egy felvezető kör alatt is le tudta szűrni.
Már 10 perc eltelt, de csak Hartley-nak van mért köre, ő 1:20.073-ra javított. Annyira jól ismerik a pályát a csapatok, hogy a tegnapi kétszer 90 perc után nem kell túlságosan sok kilométert gyűjteniük a motorjaikba.
Bottas és Hamilton is lágy gumikkal lépett pályára, a finn pilóta át is vette a vezetést 1:18.496-tal, aztán jött Vettel 1:18.324-gyel, de szuperlágyakkal.
A brit pilóta 1:18.112-re javította a mai legjobb kört, bő 3 tizedmásodperccel jobb Vettelnél, aki az 5-ös kanyarból kifelé vesztett némi időt. Bottas és Räikkönen követi őket, mögöttük Alonso és Sainz jön. A Red Bullok még csak felvezető körnél tartanak.
Max Verstappen és Daniel Ricciardo is közepes keverékű gumikkal próbálkozik, Sebastian Vettel pedig két gyors kört is futott a szuperlágyakkal. Carlos Sainzot közben a balanszról kérdezik, szerinte sokkal jobb a tegnapinál.
"Annyira eltérők a körülmények a tegnapiaktól, hogy a pilóták kezdik visszanyerni az önbizalmukat, amit a téli teszteken megszereztek" - vélte Anthony Davidson, a Sky Sports szakértője.
Hamilton 1:17.844-gyel vezet, Bottas 1:17.873-at tudott, Vettel viszont csak 1:18.250-nél jár a szuperlágy gumikkal. Az Ezüstnyilak jó formában vannak, de a lágy gumik is jobbnak tűnnek a szuperlágyaknál. Egyelőre csak a Mercedesek használják őket.
Ted Kravitz, a Sky Sports riportere arról számolt be, hogy betiltották a Ferrari glóriára szerelt tükörmegoldását, de a hétvégén még az autón hagyhatják. Monacóban viszont már az eddig is használt kialakításra kell visszatérniük.
Verstappen besokallt az 1-es/2-es kombinációban, Ricciardo pedig a 2-es szektorban szélesítette ki a pályát. Mindketten hosszabb etapon vannak közepes keverékű gumikkal. Ezzel próbálkozik Ocon és Pérez is.
Verstappent közben vizsgálják is a sportfelügyelők, mert rossz helyen tért vissza a pályára (balra kellett volna tartania).
A Spanish GP helyett Spainish GP felirat szerepelt tegnap a boxutcában, de mára ezt orvosolták a szervezők.
Räikkönen után a másik veterán, Alonso autójába is új turbófeltöltőt kellett beszerelni, ez már a második egység a Renault-motorban a büntetés nélkül engedélyezett háromból.
Ez lényegében egy F1-es mobileszköz, amivel a pályán zajló eseményeket lehet kézben tartva követni. Korábban próbálkoztak vele, most ismét visszatért a pályára, valószínűleg a Magyar Nagydíjon is lehet majd bérelni ilyet. Remélhetőleg jobban működik, mint az F1 TV Pro.
A német pilóta továbbra is a piros jelzésű szuperlágy abroncsokkal próbálkozik, sőt, a vezetést is átvette 1:17.604-gyel. Ez még mindig csak 0,24 másodperccel jobb Hamilton eredményénél.
a hétvégén rendezik meg a Monaco Historic GP-t, ahol egyebek mellett ez a remek Williams is pályára lép.
Ezúttal Lance Stroll ugratott végig a murván, de szerencséjére vissza tudott evickélni.
Végre a Mercedesek is átváltottak szuperlágy gumikra, Hamilton 1:17.281-gyel új leggyorsabb kört ért el, majd 1:17.431-gyel Bottas is követte a példáját. Bő 2 tizeddel gyorsabbak Vettelnél.
Ricciardo megpördült a 3-as szektorban, de folytatni tudta az útját.
Ugyanúgy rontott, mint korábban Verstappen, de a 2-es kanyar után ő szabályosan, a bójától balra hajtott vissza a pályára.
Ted Kravitz, a Sky Sports riportere úgy tudja, Verstappen autóján megsérült a padlólemez is, már dolgoznak a szerelők a cserén. Kérdés, hogy ez új alkatrész-e, és ha igen, akkor ki tudják-e cserélni még az edzés végéig. Nem valószínű.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint nem a padlólemez rongálódott meg, hanem elektromos probléma merült fel, ezért kell szétszedniük az autót. (Sky Sports)
Bottas 1:17.294-re javított, így már csak 0,013 másodpercre van csapattársától. Ez még csak egy tét nélküli szabadedzés, de Bottas idén nagyon igyekszik, hogy Hamilton fejére nőjön.
Lehet, hogy megkérdőjelezhető, ahogy versenyez, de Kevin Magnussen megint ott van az élmezőny nyomában. 1:18.357-tel most ő a leggyorsabb a két Mercedes és a két Ferrari mögött.
Romain Grosjean pedig megint megjárta a kavicságyat. Az egyik McLarenre panaszkodik.
Kopott lágy gumikkal tért vissza a pályára az utolsó percekre, ezzel várhatóan nem támadja meg Hamilton leggyorsabb körét. A brit pilóta is aligha javít, hiszen őt ugyanilyen abroncsokkal küldték ki.
Általában ő morog, ha akadályozzák, most őt küldték ki rossz helyre és Carlos Sainz útjába került. Feltartott kézzel kért elnézést ellenfelétől.
Brendon Hartley alaposan összetörte a Toro Rossót. Piros zászlóval leintették az edzést, ez már nem is fog újraindulni. Hartley megerősítette, hogy jól van.
A Toro Rosso viszont nem, nagy kérdés, hogy lehet-e ebből autót építeni a 15 órakor kezdődő időmérő edzésre. Az új-zélandi pilóta megcsípte a füvet a kanyar bejáratánál, onnantól csak utas volt az autójában.
Mivel a sorrend már nem fog változni, most megköszönjük a figyelmet, de nemsokára összefoglaljuk az eseményeket!