A luxembourgi székhelyű uniós bíróság egy belgiumi törvényszék kérésére értelmezte a sofőrök pihenőidejére vonatkozó szabályozás szövegét. A rendelet szerint a járművezetők szokásos heti pihenőidejüket megfelelő szálláskörülmények között kell töltsék, ami a bíróság szerint egy kamion vezetőfülkéjére nem vonatkozik.
Ez a döntés nemcsak a belga sofőrök számára fontos: Magyarországon a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) egy Németországban hatályba lépett, hasonló elvet képviselő intézkedés ellen tiltakozik. E szerint május 25-től bírsággal sújtják a gépjárművezetőt és az őt alkalmazó céget, ha a heti 45 órás pihenőidőt nem kereskedelmi szálláshelyen tölti.
A szabályok szerint az efféle hiányosságokat a tagország szankcionálhatja.
Az egyesület szerint ugyanakkor magyar vállalkozások százait, munkahelyek ezreit szüntetheti meg ez a rendelkezés, amelyet Belgium és Franciaország után Németországban is bevezettek. A szabályt azért is kifogásolják, mert a gépjárművezetők nem hagyhatják el a járművet a pihenőidőre sem, hiszen vigyázniuk kell a szállított milliós értékekre. Álláspontjuk szerint a kamionok kabinja ma több komfortot biztosít a sofőrnek, mint egy átlagos szálloda.