Növényi alapú szíjakra állnak át a svájci luxuskarórák gyártói

óra karóra
Greubel Forsey Differéntiel d'Égalité
Vágólapra másolva!
A Greubel Forsey svájci karóragyártó a legújabb luxusmárka, amely igyekszik a fenntarthatósággal magához csábítani a fiatalabb vásárlókat. A vállalat bejelentette, hogy felhagynak az állati eredetű bőrszíjak használatával, és helyette növényi alapú anyagokra állnak át.
Vágólapra másolva!

Egyre több luxusmárka igyekszik fenntartható megoldásokat választani, elsősorban azért, hogy megnyerjék maguknak a fiatalabb fogyasztókat, akiknek kifejezetten fontosak a zöld megoldások. Legutóbb a Greubel Forsey svájci karóragyártó jelentette be, hogy felhagynak az állati eredetű bőrszíjak alkalmazásával, és helyette növényi alapú anyagokat használnak – írja a Bloomberg.

A cég keddi bejelentése szerint januártól kezdenek majd el növényi alapú szíjakat használni, bár a vállalat nem közölte, pontosan milyen anyagokról van szó.

A Greubel Forsey karóráinak ára egyébként 200.000 dollár körüli szinttől indul.

A luxuscégek körében azonban szélesebb spektrumon is érezhető a zöld átállás. Egyre többen használnak például laboratóriumban előállított mesterséges gyémántokat, és állnak le teljesen az állati szőrmék használatával.

A Greubel Forsey luxuscég is a fenntartható megoldásokra szavaz Forrás: Greubel Forsey

Ennek elsődleges oka, hogy a fiatal fogyasztók ma már sokkal tudatosabban vásárolnak, és informálódnak is az alapanyagokkal kapcsolatban. A cégeknek tehát muszáj alkalmazkodniuk az új igényekhez, ha nem akarják teljesen elveszíteni a fiatalabb vásárlóikat – mondta Bassel Choughai, a Montpensier Finance portfólió menedzsere.

A karórákat is gyártó vállalatok körében a Richemont luxusmárkái is elkezdtek már alternatív szíjakat gyártani (az IWC Shaffhausen Portugieser és Portfonio modelljeinél). Ezek a szíjak papíralapú anyagokból készülnek, és természetes színezőanyagot használnak hozzá.

Emellett a Richemont egy másik márkája, a Panerai egy teljes beszállítói láncot alakított ki, aminek köszönhetően szinte teljesen újrahasznosított anyagokat tud felhasználni a gyártás során.

Ezen kívül a Swatch Group és a Breitling is bejelentette már korábban, hogy fenntartható és zöld megoldásokat kezd használni a gyártás során. A Hermes Watches pedig jelenleg arra fókuszál, hogy csökkentse a karbonlábnyomát a szállítások során.

Egyre több luxuscég választ zöld gyártási technikákat Forrás: Imaginechina/Guo qichang - Imaginechina/Guo Qichang

Az elemzők azonban megemlítették, hogy sok esetben előfordulhat, hogy egyszerűen csak úgynevezett „zöldre festésről" van szó – ami nem ritka a cégek esetében. Ez azt jelenti, hogy egy vállalat tulajdonképpen csak látszatintézkedéseket hajt végre, hogy javítsa a magáról kialakított képet.

Ráadásul egyes elemzők szerint a valószínűleg a fogyasztók sem azért vásárolnak (elsődlegesen) méregdrága karórákat, mert azok fenntartható megoldásokkal készültek.

Ettől függetlenül is mindenképpen izgalmas, hogy a luxusmárkák is egyre nagyobb számban kezdenek elmozdulni a fenntarthatóság felé, ami egyértelműen jelzi a jelenlegi trendeket.