Csúnyán megaláztak a reptér alkalmazottjai egy nőt Dublinban

Vágólapra másolva!
Megdöbbentő eset történt a dublini repülőtéren. Egy masztektómián (emlőeltávolító műtéten) átesett nőt arra kértek, hogy vegye le a mellprotézisét, miután az ellenőrzésen beriasztott az új biztonsági szkenner. A repülőtér bocsánatot kért az eset miatt, és azt mondták, hogy a helyzetet másképp kellett volna kezelniük.
Vágólapra másolva!

Realtán Ní Leannáin Dublin mellett él és épp Donegalba utazott, amikor a sajnálatos incidens történt. A nő a brit BBC-nek így nyilatkozott az esetről: 

A reptéri alkalmazott még csak fel sem ajánlotta, hogy megmotozzon. Csak állt és várta, hogy levegyem a protézist. Gondolkodni sem tudtam. Valahányszor megpróbáltam ésszerűsíteni a dolgot, nem tudtam, borzasztóan kellemetlen volt...

A nő elmondta, hogy normális esetben a biztonsági szkenner általában egy háromszöget és egy figyelmeztető fényt jelenít meg, amikor érzékeli a protézist. Más repülőtereken, például Glasgow-ban és Amszterdamban megmotozták, majd továbbengedték, amikor ismertette a helyzetét.

A dublini repülőtéren azonban egészen más volt a tapasztalata, a reptéri alkalmazott azt mondta neki, hogy látnia kell a protézisét, ezért vegye le.

Amikor már félig kint volt és látta, azt mondta: 'Oké, folytasd csak'. Összeszedtem a cuccaimat, leültem egy kávéra, és ekkor kezdett el hatni rám a dolog, nagyon fájt ami történik...

A hölgy a múlt havi incidens után e-mailt küldött a dublini repülőteret üzemeltető DAA-nak, és biztosítékot kért arra, hogy ez nem fordul elő még egyszer. Felszólította őket, hogy a reptéri protokollokat világosan ismertessék az interneten saját maga és a hasonló helyzetben lévők érdekében - írta a BBC.

A DAA szóvivője szerint az incidens kivizsgálása során arra a következtetésre jutottak, hogy a helyzetet másképp kellett volna kezelni.

Nagyon sajnáljuk, hogy utasunknak ilyen rossz élményben volt része, amikor a közelmúltban a dublini repülőtéren utazott. Minden ilyen helyzetben lévő utas kérheti a zártkörű átvizsgálást, amelyben a személyzet egy képzett tagja segít. Sajnálatos módon ez a kérdéses napon nem történt meg. Bocsánatot kérünk és biztosítjuk arról, hogy lépéseket tettünk annak érdekében, hogy a jövőben elkerülhető legyen egy hasonló helyzet

- mondták.