A fogyasztói tudatosság adhat okot némi optimizmusra, észrevehetően többen keresik az ízletes magyar zöldségeket - hangzott el a közlemény szerint a Syngenta és az Árpád Agrár Zrt. pénteki szentesi rendezvényén, ahol több mint száz paradicsom és paprika termelőnek szakmai előadásokon vázolták az ágazat helyzetét, a technológiai lehetőségeket.
A friss hazai paprika és paradicsom túlnyomórészt hazai pultokra kerül, a paradicsom exportja elenyésző a megtermelt mennyiséghez képest. A kereskedők szempontjai nem mindig esnek egybe a magyar termelők érdekével: ha olcsóbb terméket kínálnak Hollandiából vagy Lengyelországból, akkor azt fogják árusítani.
Az ágazat másik nagy problémája kicsi hazai fogyasztás. A mediterrán országokban évente átlagosan elfogyasztott 30 kilogrammnyi paradicsomhoz és paprikához képest itthon alig a felét eszik meg.